اعضای شورای شهر تهران درخصوص معضلات و مشکلات منطقه 22 نظرات خود را ارائه کردند.

به گزارش مرور نیوز، اعضای شورای شهر تهران در ادامه سیصد و دهمین جلسه شورای شهر تهران که به ریاست مرتضی طلایی برگزار شد، پس از شنیدن گزارش دبیر دبیران شورایارای منطقه 22 به ارائه نظرات خود پرداختند به گونه‌ای که اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر با بیان اینکه ما نگران هستیم که منطقه 22 زیر بار معضلات و مشکلات سرخم کند، گفت: بارگذاری در منطقه 22 به قدری بسیار زیاد بود که باید در طرح تفصیلی این منطقه تجدیدنظری صورت گیرد اما هنوز این مورد صورت نگرفته است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه قرار بود منطقه 22 یک منطقه نمونه باشد اما اکنون جزو منطقه محروم تهران محسوب می‌شود، گفت: تاخیر یکساله در احداث تونل شهدای غزه را شاهد هستیم که علت آن را نمی‌دانیم اما جالب است بدانید که برای ادامه پیشنهاد LRT شده و امیدواریم در بودجه 96 شاهد افزایش چشمگیر بودجه این منطقه باشیم.

در ادامه این مراسم، پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه کمبود روشنایی در منطقه 22 این منطقه را با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه کرده است، گفت: قرار بود منطقه 22 به منطقه نمونه گردشگری تبدیل شود، اما حالا به منطقه‌ای بدل شده که حتی در تامین نیازهای اساسی همچون آب، برق و فاضلاب با مشکلات زیادی مواجه است.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه نگران اتمام ساختمان‌های بلندمرتبه در منطقه هستیم، گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های این منطقه آماده نیست و در نظر بگیرید اگر کار ساخت بلندمرتبه‌ها به اتمام برسد وضعیت زیرساخت‌ها چه می‌شود که باید بگویم قطعا بدتر خواهد شد.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه وضعیت کمبود مدارس به مرحله نگران‌کننده‌ای رسیده اما وزارت آموزش و پرورش زیر بار این موضوع نمی‌رود، گفت: باید هرچه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی مدارس در این منطقه اقدام شود.

همچنین محسن پیرهادی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه در سال‌های اخیر جلوی ساخت مال‌های زیادی در این منطقه گرفته شده است، گفت: نباید شهرداری اجازه ساخت مراکز تجاری جدید در این منطقه را بدهد. هرچند که دوستانمان در شهرداری معتقدند که اجازه ساخت این مال‌ها از کمیسیون ماده 5 اخذ می‌شود اما باید بگویم که شهرداری است که پرونده را به کمیسیون ماده 5 ارسال می‌کند.

همچنین اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه بزرگترین مال‌های تهران در منطقه 22 ساخته شده است، گفت: به زودی در آینده‌ای نزدیک شاهد ترافیک عجیب و غریبی در این منطقه خواهیم بود.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ضمن انتقاد از رها شدن پروژه بزرگ 1001 شهر گفت: جای سوال است چرا این پروژه منتفی شده اما قطعا با احداث این پروژه شاهد مشکلات چشمگیری خواهیم شد.

محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با انتقاد از عدم تخصیص مناسب بودجه سازمان اتوبوسرانی گفت: شبکه حمل  و نقلی زیادی برای اتوبوسرانی پیش‌بینی شده است اما متاسفانه بودجه‌ای برای تامین اتوبوس تخصیص داده نشده است.

وی با انتقاد از مدیریت دریاچه چیتگر گفت: بهره‌برداری از این دریاچه به سازمان بازنشستگی شهرداری تهران سپرده شده است و این در حالی است که این مجموعه خوب اداره نمی‌شود و باید برای آن چاره بی‌اندیشیم.

همچنین مرتضی طلایی که ریاست این جلسه شورای شهر تهران را برعهده داشت با بیان اینکه انتقادات زیادی به آموزش و پرورش، اداره آب و فاضلاب و اداره برق وارد است، گفت: باید هیات رئیسه شورا در این زمینه فکری بکند و با مسوولان ذی‌ربط جلسه‌ای برگزار کنند.

 محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه منطقه 22 یک فرصت استثنایی بود که باید به منطقه نمونه تبدیل می‌شد و در زمان ساخت آن نیز همایش‌های مختلفی با حضور متخصصان برگزار شد و قرار بود تمام استانداردها و ایزوها در مدیریت شهری را دریافت کند، گفت: دیگر نمی‌توان معضل فعلی منطقه 22 را به گردن دیگران و قبلی‌ها انداخت، چراکه این منطقه در زمانی ایجاد شده است که طرح جامع و تفصیلی موجود بوده است.

وی با بیا اینکه قرار بود 70 درصد املاک برای تامین سرانه‌های اساسی صرف شود، گفت: وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که زمین برای ساخت مدرسه نیست و جای سوال است که این زمین‌ها چه شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری 70 درصد زمین‌ها را از تعاونی‌ها گرفته اما به جای ساخت زیرساخت‌ها آنها را مجددا برای درآمدزایی فروخته است، گفت: اعتبارات لازم این منطقه نیز در جاهای دیگر هزینه شده و حالا می‌گویند که شهردار دستور داده که دیگر در این منطقه مال‌سازی نشود اما جای سوال است که مگر می‌شود شهر را دستوری اداره کرد.

سالاری با بیان اینکه ما طرح تفصیلی داریم و باید براساس طرح سرانه‌ها ساخته شود، گفت: قرار بود طرح تفصیلی منطقه 22، سه ماهه ابلاغ شود اما حالا چند سالی گذشته این مهم محقق نشده است.