طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور دریای خلیج فارس طی روزهای آینده مواج می شود.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز افزاش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال شرق پیش‌بینی‌شده است. از بعدازظهر امروز بانفوذ جریانات خنک شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بارش باران ، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت فردا در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و روز دوشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان شمالی نیز پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از اواخر امروز و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش نسبی دما در نوار شمالی پیش‌بینی می‌شود و در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.

روزهای شه شنبه و چهارشنبه نیز در ارتفاعات البرز مرکزی و شال غرب بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود. به گزارش تسنیم، آسمان تهران طی امروز تا چهارشنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی‌شده است. کمینه دمای امروز پایتخت 19 و بیشینه دما 31 درجه خواهد بود.

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه ای نسبت به افزایش ارتفاع موج بین یک تا 1.5 متری در  شمال خلیج فارس و به تدریج بخش های مرکزی آن هشدار داد.

اثر مخاطره این پدیده طبیعی پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک اعلام شده و سازمان هواشناسی توصیه کرده از هرگونه تردد قایق های سبک و تفریحی، شنا کردن و فعالیت شیلاتی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری خودداری شود.