هوای تهران با افزایش غلظت ذرات معلق و با حاکمیت جو آرام و آسمان صاف آلوده شد.

به گزارش مرور نیوز، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا در صبح امروز (۳۱ شهریور ماه) همزمان با آغاز تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش پیدا می کند و در برخی مناطق کیفیت هوا کاهش می یابد.

طی روز با حاکمیت جو آرام و آسمان صاف شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد. در شامگاه امشب (۳۱ شهریور ماه) نیز با عدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک شامگاهی انتظار می‌رود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

با تداوم این شرایط جوی تا صبحگاه فردا (۱ مهر ماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افرایش پیدا می‌کند و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با حاکمیت جو آرام طی روز پراکندگی آلاینده‌ها تا حدودی محدود خواهد شد. این وضعیت تا اواخر وقت فردا ادامه خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق به‌ویژه مناطق پرتردد در محدود ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۸۴ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۶ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.