فرمانده مرزبانی ناجا از کشف ۶۸ تن انواع مواد مخدر در مرزهای کشور در سال جاری خبر داد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده اند‌که "مرز هر کشور به منزله ناموس آن کشور است"، بنابراین نباید کسی به حریم و مرزهای کشور تعدی و تعرض کند.

به گزارش مرور نیوز، سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان خراسان‌رضوی، هوشمندسازی مرز را از اولویت های مهم مرزبانی دانست و گفت: باید از ظرفیت های الکترونیکی، اپتیکی و فناوری های نوین جهت پایش مرزهای کشور بیشتر بهره ببریم تا تعداد نیروی انسانی را کاهش دهیم و با پایش تصویری مرز، استحکامات مرزی را تقویت و امنیت پایدار را نیز فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ناامنی مرزها خط قرمز نیروی انتظامی است، افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده اند‌که "مرز هر کشور به منزله ناموس آن کشور است"، بنابراین نباید کسی به حریم و مرزهای کشور تعدی و تعرض کند و با هر فرد قانون شکنی که حریم مرزهای ایران اسلامی را نقض کند، برخورد خواهد شد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در ادامه به کشفیات مواد مخدر در مرزهای کشور اشاره و تصریح کرد: طی 6 ماه گذشته، مرزبانان ما موفق به کشف 68 تن انواع مواد مخدر در مرزهای کشور شدند و این امر، افزایش 94 درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

سردار گودرزی با بیان اینکه دستگیری متجاوزان مرزی نسبت به سال گذشته افزایش 32 درصدی داشته است، ادامه داد: در مرزهای استان خراسان رضوی نیز از ابتدای سال جاری بیش از 7 تن مواد مخدر کشف شده که این مقدار 63 درصد بیشتر از مقدار کشفیات در سال گذشته است.

فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر اینکه مرزهای استان خراسان رضوی از حساسیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: معتقدیم که مرزهای استان با وجود مرزبانان غیور و تلاش های شبانه روزی این عزیزان مرزهای مستحکمی است؛ مرزها با ایثار و غیرت وصف ناشدنی مرزبانان مدیریت و کنترل می ‌شود.

این مقام ارشد مرزبانی ناجاخاطرنشان کرد: از زحمات طاقت فرسای سردار "ماشااله جان نثار" قدردانی می‌کنم و برای سردار "مجید شجاع" فرمانده مرزبانی استان آرزوی موفقیت و سربلندی در پاسداری از کیان ایران اسلامی در مرزهای شرقی کشور را دارم.