سرهنگ داود گودرزی ظهر امروز از کشف 31 پرونده کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز توسط پلیس فتا در تهران خبر داد و بیان کرد پلیس موفق شد با مسدودسازی سریع حساب های مقصد و ردیابی مبالغ سرقتی، 7 میلیارد و 750 میلیون ریال وجوه کسر شده مسترد کند.

به گزارش مرور نیوز،‌ سرهنگ داود گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت‌ از کشف 31 پرونده کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز از حساب مالباختگان خبر داد و گفت: اخیرا 31 نفر از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اظهار کردند، بدون اینکه اطلاعات کارت عابر بانک خود را در اختیار فرد دیگری قرار بدهند، مبالغی از وجوه شان کسر و به حساب سایر افراد انتقال یافته است.

وی با اشاره به اینکه تیم های مختلفی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم رایانه ای پلیس فتا مسئوولیت پرونده‌ها را بر عهده گرفتند،گفت: در رصد و پالایش اطلاعاتی مشخص شد که این موارد برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان بوده و از طریق کپی کارت بانکی و سرقت داده ها و اطلاعات بانکی ( فیشینگ ) انجام شده است.

این مقام سایبری گفت: کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند با مسدودسازی سریع حساب های مقصد و ردیابی مبالغ سرقتی، 7 میلیارد و 750 میلیون ریال وجوه کسر شده از حساب 31 مالباخته را قبل از خروج از چرخه بانکی با هماهنگی های قضائی به آنان مسترد کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: شناسایی و دستگیری عوامل این کلاهبرداری ها در دست بررسی است و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های پلیس فتا جلب رضایتمندی شهروندان و اقدام سریع پلیس در خصوص جرائم مالی در فضای مجازی است تا از خارج شدن وجوه سرقتی از چرخه بانکی جلوگیری شود.