دادستان کشور گفت: باید در برخورد با جرایم رایانه‌ای هماهنگی‌های لازم بین پلیس فتا و دادستان‌ها به وجود آید و بین این دو بخش اتفاق بیفتد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در حاشیه دومین نشست پلیس فتا و قوه قضائیه در جمع خبرنگاران گفت: این دومین همایش با حضور دادستان‌های سراسر کشور در برخورد با جرایم رایانه ای بود که با همکاری پلیس فتا برگزار شد.

دادستان کل کشور گفت: سردار اشتری مطالبی را که لازم بود مطرح کردند و ما هم مطالبی را به همکاران در سراسر کشور مطرح کردیم. با توجه به اهمیت فضای مجازی باید این مهم ساماندهی شود و از دستگاه‌های ذی ربط به جد خواستیم که ما را کمک کنند و وظایف‌شان را انجام دهند تا از این فضا به نحو احسن استفاده شود و فعالیت‌ها در آن سازمان یافته باشد.

منتظری در پاسخ به سوالی درباره وظایف دادستانی در رابطه با برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های مردم در فضای مجازی گفت: بانک مرکزی وظیفه دارد نظارت های خود را در این زمینه افزایش دهد تا جلوی سوء‌استفاده را بگیرد و ما هم در دادستانی با همکاری پلیس فتا همکاری های لازم را انجام می دهیم تا جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی را بگیریم.

وی درباره استفاده از فیلترشکن‌ها گفت: وزارت ارتباطات کارهای خوبی انجام داده است، اما از نظر من فعالیت‌های این وزارت خانه قابل قبول نیست، الان در مرحله‌ای هستیم که برخی از وزرا به خاطر فعالیت‌هایی که در فضای مجازی انجام می‌شود صدای‌شان در آمده و خواستار رسیدگی بیشتر هستند.

وی درباره مدلینگ‌ها نیز گفت: ما تابع قانون هستیم و در کارشناسی‌ها هر چه برای مجرمان رایانه‌ای انجام می شود همان را انجام می‌دهیم.