متخصصان چینی در یک بررسی جدید دریافتند افراد مبتلا به عارضه چشمی آب مروارید بیشتر احتمال دارد دچار علائم افسردگی شوند.

به گزارش مرور نیوز، در این مطالعه محققان به وجود ارتباط قوی بین نارسایی چشمی و علائم افسردگی پی بردند و این رابطه در میان افراد بزرگسال با میزان تحصیلات پایین بیشتر است.

محققان این مطالعه اظهار داشتند: در این مطالعه به رابطه پیچیده بین بالا رفتن سن، کاهش دید، آب مروارید و افسردگی پی بردیم و متوجه شدیم جراحی عارضه چشمی آب مروارید در ارتقای سلامت روان نقش دارد.

در این مطالعه روی ۴۶۱۱ فرد بزرگسال در چین که سن‌شان از ۶۰ سال بالاتر بود بررسی‌هایی انجام گرفت. از این افراد درخواست شد تا به پرسشنامه‌هایی پاسخ دهند. در میان شرکت‌کنندگان حدود ۴۹ درصد حداقل در یکی از چشم‌ها دچار عارضه آب مروارید بوده‌اند. افرادی که پیش از این تحت جراحی آب مروارید قرار گرفته بودند کنار گذاشته شدند.همچنین حدود  ۸ درصد از شرکت‌کنندگان براساس ارزیابی‌های انجام شده دچار علائم افسردگی بودند.

متخصصان چینی مشاهده کردند علائم افسردگی در مبتلایان به عارضه آب مروارید ۳۳ درصد بیشتر است. علاوه بر این خطر بروز علائم افسردگی در میان بزرگسالانی که میزان سواد کافی نداشتند ۵۰ درصد بیشتر بوده است.

به گزارش نیچر ورلدنیوز، در این مطالعه رابطه مستقیمی بین افسردگی و عارضه آب مروارید مشخص نشده اما محققان تاکید کردند آب مروارید و به دنبال آن کاهش دید بیماران را منزوی می‌کند.