مهلت ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور در دانشگاه های شهریه پرداز فردا ۱۴ مهرماه ۹۹ به پایان می رسد.

به گزارش مرور نیوز، با توجه به مصوبه جلسه ۲۴ تیرماه ۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، ثبت‌نام و اعلام نتایج پذیرش در رشته های بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) برای تمامی زیرنظام‌های آموزشی (شامل دوره‌های روزانه، شبانه، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزشی عالی غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی) جداگانه از انتخاب رشته کنکور صورت گرفت.

ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های تحصیلی پذیرش با سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) منحصراً به صورت اینترنتی است و همه داوطلبان و متقاضیان حتی افرادی که در کنکور ۹۹ غایب بوده‌اند نیز می‌توانند بر اساس ضوابط دفترچه راهنما به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و ۱۰۰ کدرشته را انتخاب کنند.

ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (مهرماه سال ۱۳۹۹) از پنجم مردادماه آغاز شده است و با توجه به تمدید مهلت ثبت نام و انتشار سه سری اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز ۱۴ مهرماه ۹۹ فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته و ثبت نام در این رشته‌ها اقدام کنند.

ظرفیت پذیرش در این دوره‌ها در مجموعه تمامی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور ۳۹۴ هزار و ۲۳۸ نفر است که از این میزان ۲۲ هزار و ۳۳۳ نفر ظرفیت معادل ۵ درصد به دوره روزانه ظرفیت اختصاص دارد و ۳۷۱ هزار و ۹۰۰ نفر ظرفیت به دوره‌های شهریه پرداز اختصاص دارد.

تاکنون بیش از ۲۳۴ هزار نفر برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (مهرماه ۱۳۹۹) ثبت نام کرده‌اند.