رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد امسال با وجود دستورالعمل‌های بهداشتی اپیدمی آنفلوآنزا نخواهیم داشت.

به گزارش مرور نیوز، جعفر صادق تبریزی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به همراه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان از شهرستان کبودرآهنگ بازدید کرد و از همت و تلاش نیروهای سخت‌کوش مدافعین سلامت که در این شرایط سخت اقتصادی و کرونایی از جان، مایه گذاشتند، قدردانی کرد.

وی با اشاره به فشارها و تحریم‌های ناعادلانه برخی کشورها، گفت: اولویت‌های دریافت واکسن به مراکز بهداشتی درمانی در دستورالعمل ارسال شده که شامل اولویت اول زنان باردار، افراد دیالیزی، سالمندان، بیماران بدخیم، مراکز نگهداری معلولین و زندان‌ها هستند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برای تمام همکارانی که در حوزه بهداشت و درمان در مواجهه با ویروس کرونا هستند، دستور تزریق صادر شده  است و برای بقیه مردم که نیازمند واکسن هستند به مرور زمان تهیه می‌شود.

تبریزی در مورد اپیدمی آنفلوآنزا در فصل سرد سال گفت: امسال با وجود کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی ارائه شده به مردم شامل استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن مداوم دست‌ها اپیدمی آنفلوآنزا را نخواهیم داشت.

وی در مورد مرحله سوم غربالگری عنوان کرد: در این مرحله وظیفه اصلی، ارائه خدمات  به افراد جامانده است و امیدواریم در این مرحله بتوانیم به پوشش 95 تا 97 درصدی برسیم؛ هدف از مرحله سوم غربالگری، ارائه خدمات به مادران باردار، سالمندان و افرادی که به هر دلیل نتوانسته اند با ما مشارکت داشته باشند، عنوان کرد.