سخنگوی وزارت بهداشت از خیز نگران کننده کرونا در استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سیما سادات لاری درباره وضعیت بیماری کرونا در استان آذربایجان غربی، گفت: پس از گذشت از خیز اول بیماری کرونا در فروردین‌ماه و یک خیز جدی‌تر از نیمه خرداد تا اواسط تیرماه در این استان، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان از نیمه‌ دوم شهریور ماه مجددا روند صعودی به خود گرفته است که به شکلی نگران کننده در حال امتداد است.

وی افزود: هم اکنون شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، پل‌دشت، چالدران، خوی، سردشت، سلماس، شاهین دژ، ماکو، مهاباد و میاندوآب در این استان در وضعیت قرمز و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت هشدار بیماری هستند.

وی درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: این میزان ۵۴.۷ درصد گزارش شده است که پایین‌تر از میانگین کشوری است. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته میزان استفا ه از ماسک توسط مردم استان در مراکز عمومی ۴۵ درصد و در وسایل نقلیه عمومی ۴۴ درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات و بانک‌های استان ۷۹ درصد و توسط شاغلین صنوف و صنایع ۶۴ درصد گزارش شده است.

لاری ادامه داد: بروز موارد مثبت بستری ‌و موارد مرگ و میر در این استان بالاتر از متوسط کشوری است. در حال حاضر تعداد ۴۶۲ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۳۱ نفر از آنها شرایط بالینی نامناسبی دارند و در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی افزود: امیدواریم با افزایش عمل به توصیه‌های بهداشتی توسط مردم این استان شاهد خروج شهرستان‌های قرمز استان از وضعیت فعلی باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: همانطور که بارها به اطلاع رسانده‌ایم افزایش تردد وسایل نقلیه در جاده‌های کشور با شروع پیک‌های بیماری رابطه معناداری دارد. بنابراین از مردم می‌خواهیم از اقدام به سفر غیر ضروری خودداری کنند.