سردار مرتضی طلایی در صفحه اینستاگرام خود در خصوص شهادت ساسان امیرخانی پستی را منتشر کرد.

به گزارش مرور نیوز، سردار مرتضی طلایی در جدیدترین پست اینستاگرام خود نوشت:

نام این گل رعنا، شهید #ساسان_امیرخانی است. آخرین شهید مرزبانی ناجا که در سردشت و در حین دفاع از مرزهای وطن، در خون پاک خود غلطید تا پای اشرار به این خاک مقدس اسلامی نرسد. در حدیثی از امام زین‌العابدین حضرت سجاد(ع) خوانده‌ایم:

"هر چشمی در روز قیامت گریان است، مگر سه چشم: چشمی که در راه خدا بیدار مانده (و نگهبانی داده) است، چشمی که از حرامهای الهی بسته باشد، و چشمی که از ترس خدا گریسته است.. " مرزبانان ما مصداق این حدیث شریف‌اند که مظلوم اما مقتدر، از دل کوههای سر به فلک کشیده، تا دشت‌های سوزان و کویری تا موج‌های خروشان دریا، در لباس مقدس سربازی، در ارتش و سپاه و نیروی انتظامی، دست بر قبضه سلاح، ایستاده‌اند تا مردم در شهرها آسوده زندگی کنند.

داغ شهادت این عزیزان، سرد شدنی نیست! آنها به عهد خود با خدا، ملت و سرزمین مقدس‌شان وفا کردند و گرانبهاترین دارایی خود را فدا نمودند. هیچ قلمی قادر نیست حتی عظمت یک ساعت از تلاش‌های مرزبانان را توصیف نماید! آن لحظاتی که در شب و روز، چشم‌های پر از غیرت و ایمان‌شان، تا عمق افق را جستجو کرده تا اجازه ندهند، خاک و آب و آسمان این سرزمین، به وجود دشمن، ملوث گردد.

نمی‌توان از نظر دور داشت که امکانات و تجهیرات مرزبانی با گذشته‌ها قابل مقایسه نیست. برای اطلاع بیشتر میتوان به کتاب خاطرات امیر مرحوم، سرتیپ #نجفدری ، کهنه سرباز نیروی انتظامی مراجعه کرد تا تصویر بهتری از اوضاع مرزها در قبل و بعد از انقلاب به دست آورد اما در عین حال، این پیشرفت‌ها، هنوز تا نقطه مطلوب، فاصله دارد. #ایران عزیز ما، در قلب یکی از پر مخاطره‌ترین مناطق جهان واقع شده و امنیت مرز، از مولفه‌های راهبردی امنیت ملی ماست. ارتقای تجهیزات و امنیت #مرزبانان ، اولویتی جدی است که از وزارت امور خارجه، تا سازمان مدیریت، مجلس شورای اسلامی و نیروهای مسلح، می‌بایست با نگاهی ویژه به آن بپردازند. عهد سرباز، سر باختن و دریغ نکردن از جان است! نیروهای مقتدر مسلح ما، ذره‌ای در این امر، کاستی نداشته‌اند و امروز همه می‌بایست، در پاسخ به این همه جانبازی و فداکاری، نسبت به این امر، اهتمام ویژه بورزند.

شهادت این سرباز رشید وطن و همه شهدای مظلوم مرزبانی را به محضر بقیه‌الله الاعظم(عج)، فرمانده معظم کل قوا، خانواده این شهدا ،فرماندهان‌شان و ملت بزرگ ایران، تبریک و تسلیت عرض نموده و از پیشگاه خداوند متعال برای شهدا طلب علو درجات و برای خانواده‌هایشان، طلب صبر و اجر می‌نمایم.

#امنیت_اتفاقی_نیست

#امنیت_مرزبان

#مرتضی_طلایی