معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی کشور اعلام کرد ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

به گزارش مرور نیوز، امیرعباس منوچهری در جریان بازدید از طرح توسعه بیمارستان کوثر که امروز ۲۰ مهرماه صورت گرفت، اظهار کرد: ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که بیش از نیمی از جمعیت ایران را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: حدود ۱۰ درصد ظرفیت بستری تخت‌های کشور باوجود ۷۷ بیمارستان تأمین اجتماعی مربوط به این نهاد است و در سال جاری ۵۶۰ تخت بیمارستانی دیگر نیز اضافه خواهد شد.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی کشور با بیان اینکه بیمارستان جدید در سال جاری احداث نمی‌شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰ طرح بهداشتی درمانی این نهاد در کشور در حال ساخت است و تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

منوچهری اضافه کرد: این طرح‌ها شامل؛ بیمارستان، کلینیک و درمانگاه بوده که با به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها تحول مهمی در بخش درمان کشور ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به طرح توسعه بیمارستان کوثر بروجرد ادامه داد: مشکلات طرح توسعه بیمارستان کوثر بروجرد در حضور فرماندار و نماینده مردم بروجرد بررسی و مقررشده هسته‌ای از مسئولان شهر تشکیل مشکلات برطرف و تا تیرماه سال آینده طرح به بهره‌برداری برسد.

معاون درمان تأمین اجتماعی بیان کرد: حدود نیمی از کار طرح توسعه این بیمارستان انجام و در جلسه امروز با تفویض اختیار به استان و نظارت بیشتر از سوی وزارت خانه مقرر شد تا قبل از تیرماه ۱۴۰۰ افتتاح شود.