رییس پلیس پایتخت گفت: نیروی انتظامی همگام و همراه مدافعان سلامت است و با تمام توان و بسیج امکانات در سطح پلیس های تخصصی پای کار خواهیم آمد.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین رحیمی رییس پلیس پایتخت در حاشیه جلسه‌ ای  که با حضور معاون وزیر بهداشت و رییس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران برگزار شد، گفت: به دنبال مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ضرورت استفاده از توان تمام سازمان ها و دستگاه ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی و به خصوص زدن ماسک،  امروز در جلسه ای بر چگونگی هر چه بهتر اجرا شدن این مصوبات بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی همگام و همراه مدافعان سلامت است، ادامه داد: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص لزوم تشدید نظارت بر پروتکل ها که در تهران قرار است بصورت پایلوت به اجرا گذاشته شود، با تمام توان و بسیج امکانات در سطح پلیس های تخصصی پای کار خواهیم آمد و در این رابطه در سطح شهر از ظرفیت پلیس های پیشگیری و کلانتری ها و پلیس راهنمایی و رانندگی بهره خواهیم گرفت.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه از امروز به کسانی که از ماسک استفاده نمی کنند و ضوابط و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند تذکر داده خواهد شد، گفت: پلیس اماکن در سطح اصناف و بازار، پاساژها و مال های بزرگ حضور پیدا خواهد شد و در چند روز ابتدایی طرح،  تذکر شفاهی داده خواهد شد و بعد از آن برخورد سلبی و جریمه افرادی که ضوابط و پروتکل ها را رعایت نمی کنند، اعمال خواهد شد.

 * هیچ فردی بدون استفاده از ماسک نمی تواند به مترو وارد شود

وی افزود: هیچ فردی بدون استفاده از ماسک نمی تواند به مترو وارد شود و همه کسانی که از مترو می خواهند استفاده کنند باید از ماسک استفاده کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه پلیس در کنار ستاد ملی کرونا با تمام امکانات پای کار آمده است و همه امکانات خود را  برای سلامت مردم بسیج خواهد کرد، گفت: پلیس در کنار و همراه ستاد ملی کرونا است تا بتوانیم وضعیت کنونی و افزایش مبتلایان به این ویروس را ساماندهی کنیم.