رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: طرح منع رفت و آمد از ساعت 24 امشب چهارشنبه تا ظهر روز یکشنبه اجرا خواهد شد و عبور و مرور از کلانشهرهای تهران، کرج، مشهد، ارومیه و اصفهان ممنوع می باشد.

به گزارش مرور نیوز، کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه مسؤولیت اجرای این تصمیم با کمیته امنیتی اجتماعی ستاد مقابله با کرونا ست، افزود: اجرای این پیشنهاد به کاهش شیوع کرونا و قطع زنجیره این ویروس کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: به هیچ عنوان سفر‌های درون شهری در این پیشنهاد مطرح نبوده و نیست و بحث اصلی سفر‌های برون شهری است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه طرح منع رفت و آمد از ساعت 24 امشب چهارشنبه تا ظهر روز یکشنبه اجرا خواهد شد، افزود:‌ کلیه سفر ها از کلانشهرهای تهران، کرج، مشهد، ارومیه و اصفهان ممنوع می باشد.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز پس از جلسه هیئت دولت گفت:  با توجه به موج سوم کرونا و جهشی که این ویروس در سرعت انتشار و گرفتار کردن افراد داشت در نشست دیروز از رئیس جمهور خواستیم که در تهران، کرج ، مشهد ، اصفهان و ارومیه با توجه به تعطیلات پیش رو منع عبور و مرور و محدودیت در رفت و آمد ایجاد شود که رئیس جمهور نیز موافقت و به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.

* اعمال محدودیت‌ های تردد در ۵ استان

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: از ساعات پایانی امشب تا ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه آینده محدودیت‌های تردد در ۵ استان اعمال خواهد شد.

آقای کیانوش جهانپور در ارتباط زنده با خبر نیمروزی افزود: اعمال محدودیت در سایر استان‌ها و همچنین ساعات محدودیت بسته به ارزیابی وضعیت شیوع کووید ۱۹ دارد که ممکن است محدودیت‌ها را به سایر استان‌ها هم تعمیم دهیم.

وی گفت: تشخیص اینکه سفر‌های مردم ضروری است یا غیرضروری، بعهده نیروی انتظامی است که در مبادی ورودی شهر‌ها بررسی خواهند شد.

جهانپور افزود: این محدودیت‌ها شامل تردد وسایل حمل و نقل عمومی نیست و همچنین پلاک‌های بومی هر شهر اجازه ورود به همان شهر را دارند، اما حق خروج از آنجا را نخواهند داشت.

وی گفت: جزئیات بیشتر اعمال تردد‌ها از طریق کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی کرونا که در اختیارات وزارت کشور است اطلاع رسانی خواهد شد.

جهانپور افزود: ابلاغ این محدودیت‌ها از ناحیه ریاست جمهوری است و وزارت بهداشت فقط درخواست کننده و پیشنهاد دهنده بوده است و ابلاغ آن از سوی رئیس جمهور انجام می‌گیرد.