وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص99 در شرایط سالم قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز پنج شنبه 24 مهر 99 با شاخص 99 در وضعیت سالم قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 117 همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در نخستین ساعات روز پنج‌شنبه (24 مهر 99) با حضور شرایط جوی آرام و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همراه با آغاز تردد خودروها، شاهد افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق خواهیم بود. 

در طی روز با عدم وزش باد مؤثر شرایط برای تجمع آلاینده‌ها فراهم شده و به‌تبع آن کیفیت هوا در مناطق پرتردد در شرایط نامطلوب باقی خواهد ماند. همچنین پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی پنج‌شنبه افزایش ترافیک شبانگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق شده و درنتیجه در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت، هرچند با افزایش نسبی تندی باد در ساعات پایانی پنج‌شنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. 

با کاهش تندی باد در صبح روز جمعه (25 مهر 99)، شاهد افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق خواهیم بود اگرچه با توجه به کاهش ترافیک در روز تعطیل، نسبت به روز قبل از میزان کمتری برخوردار خواهد بود. 

حاکمیت پایداری و سکون جو در طی روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و سبب خواهد شد کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی‌بماند. شایان‌ذکر است در اواخر وقت جمعه با افزایش ترافیک بر غلظت ذرات معلق افزوده شده و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.