علیرضا رییسی با اشاره به اینکه الگوی بیماری کرونا خانوادگی شده است بیان کرد در شرایط کنونی حتی باید جلوی خروج از منزل برای موارد غیر ضروری گرفته شود؛ چرا که بیماری کرونا در حال جولان دادن است.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا رییسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به محدودیت سفر در پنج استان کشور، گفت: حرکت خوبی شروع شده است، اما از وضعیت راضی نیستم. در روزهای گذشته همزمان با تعطیلات آخر ماه صفر کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی سفر‌ها را شاهد بودیم و به نظر من زمانی به نقطه آرامش می‌رسیم که مردم درک کنند نباید سفر بروند و متاسفانه برخی هنجار شکنی می‌کنند و شیوه نامه‌های بهداشتی را نادیده می‌گیرند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ،  با بیان اینکه الگوی بیماری کرونا خانوادگی شده است، اظهار کرد: این موضوع خود عامل افزایش شمار مبتلایان به کرونا محسوب می‌شود و ابتلای خانوادگی بدان معناست که خانواده‌ها در حال رفت و آمد خانوادگی هستند و این باعث ابتلای اعضای فامیل و آشنایان نزدیک به کرونا می‌شود.

رییسی تصریح کرد: در شرایط کنونی حتی باید جلوی خروج از منزل برای موارد غیر ضروری گرفته شود؛ چرا که بیماری کرونا در حال جولان دادن است و سفر‌های غیر ضروری در این شرایط اصلا درست نیست.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: باید برای تعطیلات آخر هفته یا هر تعطیلی دیگری ممنوعیت در نظر گرفته شود و متخلفان بهداشتی شناسایی شوند و جرایم سنگین تری بپردازند. باید بدانیم که کرونا واقعی بوده و اصلا ضعیف نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کارمندان دور کار نمی‌شوند، گفت: مجوز دورکاری برای افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای به استانداران داده شده است و دورکاری هم می‌تواند یکی از محدودیت‌های پیشنهادی به ویژه در استان‌های با وضعیت قرمز باشد، اما باید توجه داشت که کم کردن تعداد ارائه دهندگان خدمت و دورکاری می‌تواند موجب شلوغی برخی ادارات دولتی شود و حتی در مواردی برای کاهش شلوغی‌ها نیاز به افزایش نیرو وجود دارد. نمی‌توان دورکاری را برای همه مشاغل و ادارات اعمال کرد.