وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 89 در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز یکشنبه 27 مهر 99 با شاخص 89 در وضعیت سالم قرار دارد.

همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 107 همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبحگاه روز یکشنبه (27 مهر 99) کیفیت هوای برخی مناطق شهرتهران در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک، حاکمیت جو پایدار و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. 

در طول روز نیز با توجه به عدم وزش باد مؤثر و آسمان صاف شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد، همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن شاهد افزایش غلظت این آلاینده بوده و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. 

با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت یکشنبه پیش‌بینی می‌شود با افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت آلاینده‌ها افزوده شده و در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. با وزش باد مؤثر در نخستین ساعات روز دوشنبه (28 مهر 99) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند با آغاز تردد خودروها، انتظار می‌رود غلظت ذرات معلق افزایش پیدا کرده و در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. 

برقراری جو آرام در طی روز سبب تجمع آلاینده‌ها شده و مشابه روز قبل در مناطق پرتردد افزایش غلظت آلاینده ازن سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد. با افزایش ترافیک شامگاهی و تداوم پایداری جوی تا ساعات پایانی دوشنبه، بر غلظت ذرات معلق افزوده شده که به‌تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود.