رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه قانون‌مداری نکته محوری برای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است بیان کرد پلیس اجازه نمی دهد افراد قانون شکن، هنجارشکن و شرور، امنیت مردم را به مخاطره بیندازند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله رئیسی ، رئیس قوه قضائیه، صبح امروز طی سخنانی در صبحگاه مشترک ستاد فرماندهی ناجا، با بیان اینکه نیروی انتظامی ما باید نیرویی مهربان، با تدبیر و مقتدر جلوه کند، اظهار داشت: تمامی عزیزان در نیروی انتظامی و در جای جای کشور برای حفظ نظم و امنیت تلاش می‌کنند و مجاهدانه نمی‌گذارند افراد قانون شکن، هنجارشکن و شرور، امنیت مردم را به مخاطره بیندازند لذا صمیمانه از آنها در این حوزه‌ها تقدیر می‌کنم.

رئیس قوه قضائیه ، تصریح کرد: اولین مؤلفه اقتدار جامعه و نیروی مقتدر، دین مداری و ایمان به خداست؛ آنچه به انسان قدرت می‌بخشد، ذات مقدس کبریایی است. قدرت و توانایی از آن اوست، انسان‌های مؤمن به خدا و کسانی که دین‌مدارند، به اعتبار ارتباط با قدرت لایزال الهی، قدرتمند هستند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه دومین مؤلفه اقتدار، توجه به مردم، مردم‌داری و مردم باوری است، تصریح کرد: بدانید که قدرت در جامعه ما از آن مردم متدین است؛ آنچه دشمن را از هرگونه اقدامی علیه مردم ما و از هرگونه حمله و تعرضی بازداشته است، عبارت است از مهمترین مؤلفه‌های قدرت که مردم متدین هستند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: اتصال با مردم و مردم متدین در صحنه حماسه آفرین، اقتدار می‌آفریند که این مهم نیز دومین نکته‌ای است که در اقتدار آفرینی نقش دارد و ارتباط صمیمانه و خدمتگزاری برای مردم و باور داشتن مردم متدین در صحنه، اقتدارآفرین است.

آیت‌الله رئیسی روحیه انقلابی و خطرپذیری را سومین نکته اقتدار دانست و ادامه داد: نیروی با اعتقاد به خدا و برای خدمت به مردم، آمادگی خطر پذیری دارد و خود را در همه جا سپر قرار می‌دهد تا به مردم لطمه‌ای وارد نشود و امنیت مردم در خطر قرار نگیرد که این خطر پذیری جانفشانی و ایثار، اقتدار می‌آفریند.

رئیس دستگاه قضا خطاب به جوانان برومندی که امروز در نیروهای مسلح، در بین مردم عزیز و در نیروی انتظامی ما آماده خطر پذیری و جان فشانی هستند؛ افزود: روز اول ربیع الاول روزی است که یادآور جان فشانی امیرالمومنین (ع) در بستر پیامبر است؛ این روز بسیار مبارک بوده و روزی است که جلوه یک ایثار بزرگ و جان فشانی ماندگار به نام امیرالمومنین (ع) ثبت شده است که برای حفظ جان پیامبر جان جانان عالم هستی، جان خود را در خطر می‌اندازد.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: این روحیه همان روحیه انقلابی است که همواره فرماندهی معظم کل قوا از همه نیروها و از همه دست‌اندرکاران در کشور مطالبه دارند که باید نیروی انتظامی، قوه قضائیه، مجلس، دولت و همه بخش‌های در کشور باید انقلابی بیاندیشند و عمل کنند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: روحیه انقلابی یعنی روحیه‌ای که هیچ مانعی را برای انجام وظیفه و ایجاد امنیت در جامعه، ایجاد رفاه اجتماعی، ایجاد اجرای عدالت در جامعه به رسمیت نشناسد.

آیت‌الله رئیسی بیان داشت: امروز پلیس‌ها در بسیاری از نقاط دنیا مورد نفرت مردم هستند، در آمریکا پلیس منفور است؛ بین قدرتمند و مقتدر بودن و خشونت نشان دادن تفاوت وجود دارد؛ خشونت بر مردمی که در آمریکا و اروپا به دنبال عدالت خواهی هستند و صدای آنها را خفه کردن، قدرتمندی و اقتدار نیست.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه قانون‌مداری نکته محوری برای نیروی انتظامی ما است، گفت: امروز برای همه مسئولان، مرزبانان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ضرورت دارد با چشم باز نفوذ و ناهنجاری و قانون شکنی‌ها را رصد کنند و در مقابل قانون شکنان بایستند.

آیت‌الله رئیسی گفت: امنیت اقتصادی، مقوله بسیار مهم و محوری است؛ همکاران ما در سراسر کشور حامی نیروهای در میدان و نیروی انتظامی هستند؛ اجراییات به موقع، آگاهانه و با مهارت به اجرای عدالت کمک می‌کند.