سردار حسین اشتری از برخورد با محتکران اقلام بهداشتی و درمانی خبر داد و بیان کرد از ساعات اولیه شیوع این ویروس منحوس در کشور، جزء اولین سازمان ها و دستگاه هایی بودیم که برای مقابله با کرونا در عرصه و میدان ورود کردیم.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین اشتری در مراسم تجلیل از شهدای عرصه سلامت ناجا اظهارکرد: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و رحمت می فرستیم و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس ، مدافعان حرم و حریم امنیت به ویژه سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی" و شهیدان نیروی انتظامی را گرامی می داریم و برای فرماندهی معظم کل قوا آرزوی طول عمر توام با صحت و سلامتی داریم.

اشتری با اشاره به حضور وزیر بهداشت در این مراسم گفت: از برادر عزیزم دکتر نمکی که با تمام توان و البته روحیه جهادی و انقلابی در این عرصه ( مبارزه با شیوع ویروس کرونا) حضور پیدا کرده اند و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری این ماموریت را با همکاران خود پیش می برند، صمیمانه قدردانی می کنم.

فرمانده ناجا در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با ویروس کرونا خاطرنشان کرد: از ساعات اولیه شیوع این ویروس منحوس در کشور، جزء اولین سازمان ها و دستگاه هایی بودیم که برای مقابله با کرونا در عرصه و میدان ورود پیدا و به وزارت بهداشت اعلام آمادگی و همکاری کردیم .

وی با اشاره به تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری خطاب به نیروهای مسلح برای کمک به بخش بهداشت و درمان کشور اظهارکرد: نیروی انتظامی بلافاصله به این تدبیر حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا لبیک گفت و تمام ظرفیت های درمانی و بهداشتی خود را در اختیار پذیرش بیماران کرونایی قرار داد.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: برخورد با محتکران اقلام بهداشتی و درمانی و سایر نیازمندی های مردم در چنین شرایطی نیز در اولویت های کاری ناجا قرار گرفت به طوری که انبارهایی از احتکار لوازم بهداشتی و درمانی شناسایی و ضمن برخورد با محتکران ، این اقلام با همکاری وزارت بهداشت و متولیان امر میان مردم توزیع شد.

اشتری مدیریت فضای مجازی را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور برشمرد و گفت: در شرایطی که ویروس منحوس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده بود، برخی فرصت طلبان با بهره مندی از بسترهای فضای مجازی به دنبال تشویش اذهان عمومی بودند و برخورد با چنین افرادی در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با رصد تحرکات در فضای سایبری بیش از ۳۰۰۰ تارنما شناسایی و با کسانی که در فضای سایبری جرمی مرتکب شده بودند، برخورد شد همچنین ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی با استفاده از تجهیزات یگان های ویژه ناجا از جمله ماشین های آب پاش از دیگر اقدامات نیروی انتظامی در همراهی و همکاری با وزارت بهداشت بود.

اشتری جلوگیری از تردد خودروها و کنترل رفت و آمدها در مبادی شهرها به ویژه در ایام نوروز را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی همزمان با شیوع ویروس کرونا ذکر واظهارکرد: با این اقدام پلیس همزمان با ایام نوروز شاهد کاهش ۶۰ درصدی ترددهای خودرویی در کشور بودیم علاوه بر این بررعایت اجرای طرح فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی در کنار اکیپ های بهداشتی و درمانی نظارت داشتیم.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور ماموریت هایمان را تعطیل نکردیم، گفت: همکارانم مقتدرانه ، مدبرانه، هوشمندانه و مهربانانه اجرای ماموریت های مرتبط با فرآیند پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را نیز دنبال و اجرایی کردند، به طوری که در روز ۱۳ فروردین ماه سال جاری ( روز طبیعت) شاهد اوج همکاری های مردم با پلیس بودیم و بخش اعظمی از مردم در منازل خود ماندند.

وی ادامه داد: تمام توان و ظرفیت مان را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به میدان آوردیم و این فرآیند تا ریشه کردن شدن کرونا ادامه دارد و باید بگویم ما حافظان امنیت تا پایان این پروسه در کنار حافظان و مدافعان سلامت هستیم.

اشتری در ادامه با اشاره به ابتلای برخی از نیروهای پلیس به ویروس کرونا در جریان اجرا و انجام ماموریت ها اظهارکرد: در شرایطی که شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم نه تنها ماموریت هایمان را تعطیل نکردیم بلکه بیشترین خدمات را نیز به مردم ارائه دادیم و پس از تلاش کادر درمانی و بهداشتی کشور، این سبزپوشان نیروی انتظامی هستند که در معرکه و میدان مقابله با شیوع ویروس کرونا قرار دارند و در این میان برخی از همکارانم به فیض شهادت نائل آمدند.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه تا پای جان در کنار مردم و مدافعان سلامت هستیم، از تداوم آمادگی های نیروی انتظامی برای کمک به وزارت بهداشت خبر داد و گفت: امید است با پیروی از تدابیر و منویات مقام معظم رهبری و اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و همکاری همه مردم هر چه زودتر شاهد ریشه کن شدن این ویروس منحوس باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به دکتر "نمکی" اعلام کرد: شما پرچمدار مقابله با ویروس منحوس کرونا هستید و ما را هم در کنار خود ببینید و بدانید که برای کمک و همراهی با شما از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، در این مراسم فرمانده نیروی انتظامی با اهدای لوحی از دکتر سعید نمکی - وزیر بهداشت - تقدیر کرد. تجلیل از خانواده شهدای عرصه سلامت ناجا نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.