رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از کاهش 288 نفری جانباختگان حوادث رانندگی در هفت ماهه امسال خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سردار تقی مهری در رزمایش طرح زمستانی پلیس راهور که صبح امروز در پیست اسکی آبعلی برگزار شد، گفت: در چندسال گذشته این طرح به خوبی با هماهنگی دستگاه‌های مختلف برگزار شده و هدف از اجرای آن خدمت به شهروندان و مسافران در جاده‌های کشور است.

وی با بیان اینکه طرح زمستانی پلیس از امروز در سراسر کشور آغاز شده است، گفت: این طرح تا 20 اسفند با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها اجرا خواهد شد و اگر شرایط به‌ گونه‌ای باشد که نیاز به تمدید آن باشد این طرح را تصویب خواهیم کرد.

سردار مهری از وجود 100 گردنه برفگیر در 29 استان کشور خبر داد و گفت: تمام دستگاه‌ها اعم از پلیس، هلال احمر، راهداری، اورژانس و... در طول شبانه‌روز در این طرح حضور دارند.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تمام تلاش ما کاهش جان باختگان و سوانح است، اظهار کرد: در هفت ماهه امسال 288 نفر کمتر از مدت مشابه سال قبل جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که تعداد خودروها، مساحت جاده‌ها و افرادی که گواهینامه گرفته‌اند افزایش یافته است.

وی با اشاره به استفاده از سیستم‌های نظارتی هوشمند در جاده‌ها گفت: با هماهنگی انجام شده ما جاده‌های اصلی کشور را با دوربین‌های کنترلی تحت پوشش قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در طرح زمستانی سال قبل 3487 نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند، گفت: علل عمده این حوادث تخطی از سرعت مطمئنه است، به طوری که 23 درصد به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه، 34 درصد به دلیل عدم توجه به جلو و 15 درصد از این تعداد نیز به دلیل انحراف به چپ جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راهور با تاکید بر ضرورت چک کردن ایمنی خودروها و تجهیزات زمستانی در فصل زمستان، اظهارکرد: همچنین توصیه دیگر ما به رانندگان این است که حتما سوخت کافی به همراه داشته باشند.

وی سرعت غیرمطمئن، انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز را خط قرمزهای پلیس در طرح زمستانی اعلام کرد و گفت: در این ایام بهتر است شهروندان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.