سید مناف هاشمی با اشاره به اینکه شأن مردم تهران نیست که سوار همچنین تاکسی‌هایی شوند گفت: باید به فکر نوسازی ۱۵ هزار تاکسی در شهر تهران باشیم.

به گزارش مرور نیوز، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، ظهر امروز در همایش تجلیل از رانندگان نمونه شهری اظهار کرد: قطعاً پلیس حافظ امنیت مردم است و نکته قابل توجه با توجه به فرمایشات امام (ره) که فرمودند مردم باید پشتیبان پلیس باشند و قطعاً پلیس بر اساس نظرات، حضور و کمک مردم موفق خواهد شد.

وی ادامه داد: دوره سختی را از لحاظ مالی و شیوع ویروس کرونا شروع کرده‌ایم و اما باید دست در دست هم تلاش را بیشتر کنیم تا از این مسیر سخت عبور کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: امروز حمل و نقل عمومی تهران مشکلات زیادی دارد و بیش از ۹ سال است که نتوانسته‌ایم این ناوگان را نوسازی کنیم زیرا در ادوار گذشته دولت ۸۲ درصد و شهرداری ۱۸ درصد از بودجه تهیه اتوبوس را پرداخت می‌کرد.

وی ادامه داد: یک هزار و ۴۵۰ واگن مترو در تهران داریم که بسیاری از آنها فرسوده هستند و دست‌کم یک هزار و ۵۰۰ دستگاه دیگر لازم داریم.

هاشمی با بیان اینکه شأن مردم تهران نیست که سوار همچنین تاکسی‌هایی شوند اظهار داشت: در این شرایط کسی نباید به فکر رانت و مال اندوزی باشد و باید به فکر نوسازی ۱۵ هزار تاکسی باشیم.

وی ادامه داد: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس باید وارد تهران شود البته هدف گذرای شهرداری پایتخت ۱۰۰۰ دستگاه بود اما سازندگان داخل کشور قادر به ساخت این تعداد نبودند.

سید مناف هاشمی گفت: در حوزه قطار شهری در حال تنظیم قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۵ ایستگاه مترو در تهران باید افتتاح شود اظهار داشت: با توجه به تورم و گرانی، قشر آسیب‌پذیر جامعه (رانندگان تاکسی. مترو و اتوبوس) در کنار ما هستند و دستگاه‌های ذیربط باید به وضعیت معیشتی این عزیزان توجه داشته باشند و در این‌باره بیش ۱۰۰ جلسه با دستگاه‌های اجرایی داشته‌ایم که رفاه را برای این قشر به همراه دارد.

هاشمی افزود: در تصادفات ترافیکی شهر تهران شهرداری در کنار پلیس تمام نقاط حادثه خیز پایتخت را شناسایی و به شکل روزانه اصلاح هندسی می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک تهران در پایان گفت: ۶۰۰ کشته در سال ۹۸ در تهران داشته‌ایم و باید کمک کنیم که این رقم در سال جاری به ۵۰۰ نفر کاهش پیدا کند.