رئیس پلیس راهور ناجا به احتمال افزایش رقم جرایم رانندگی واکنش نشان داد و همچنین گفت: موتور سیکلت‌های کاربراتوری شماره گذاری نمی‌شود.

به گزارش مرور نیوز، سردار تقی مهری در حاشیه اجرای طرح زمستانی پلیس راهور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع 53 هزار نفر از عوامل دستگاه‌های مسوول در این طرح حضور دارند.

وی تخطی از سرعت مطمئنه، عدم توجه به جلو و انحراف به چپ را سه دلیل عمده تصادفات جرحی و فوتی اعلام کرد و گفت: رانندگی در زمستان و بارندگی با رانندگی در شرایط عادی متفاوت است و لازم است رانندگان موارد لازم در این خصوص را رعایت کنند.

به گفته وی شهروندان و مسافران می‌توانند از طریق شماره تلفن 88255555 و همچنین مراجعه به مأموران پلیس راهور از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به شهروندانی که از اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفر استفاده می‌کنند، گفت: این افراد در صورتی که با تخلف راننده روبه‌رو شدند می‌توانند این موضوع را گزارش کنند.

سردار مهری در پاسخ به سوالی درباره ترافیک روزهای اخیر تهران و ضرورت اجرای طرح زمستانی در شهرها نیز افزود: طرح زمستانی هم در شهرها و هم در جاده‌ها اعمال می‌شود و در مورد تهران هم باید در این مورد اقداماتی انجام شود.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره شماره‌گذاری موتور سیکلت‌های کاربراتوری اظهارکرد: فعلا نامه‌ای به ما نرسیده و ما از اول مهرماه این موتور سیکلت‌ها را شماره گذاری نخواهیم کرد و اگر نظر دولت عوض شود ما طبق قانون عمل خواهیم کرد.

سردار مهری درباره بودجه سال آینده پلیس راهور نیز گفت: پلیس در شرایط مناسبی از نظر اجرای ماموریت است و اگر بودجه کمتری داده شود پلیس با تمام توان اقدام خواهد کرد. درباره افزایش جرائم هم هر تصمیمی که گرفته شود ما آن را اجرا خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در مورد بودجه و اختصاص آن نیز در پایان سال می‌توان اظهارنظر کرد.

وی درباره مهلت بخشودگی جرائم نیز گفت: برابر قانون کسانی که تا پایان آذر امسال جریمه‌های دیرکرد خود را پرداخت کنند جریمه دیر کرد بخشیده خواهد شد و این شرایط تمدید نخواهد شد. در سال آینده نیز مجلس باید تصمیم بگیرد.

مهری درباره پلاک‌های جدید نیز گفت: پلاک‌های 10 تنها در تهران ارائه شده و با توجه به اتمام پلاک 99 از یک ماه گذشته پلاک 10 ارائه می‌شود.