رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد تجربه نشان داده با افزایش سفرها، موارد ابتلا به کرونا نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش مرور نیوز، حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شب گذشته(دوم آبان ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: در شبانه روز گذشته دو نفر دیگر از بیماران کرونایی در استان جان خود را از دست دادند که با فوت این دو نفر شمار فوتی‌های بیماران مبتلا به کرونا به ۸۲۵ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه موارد مراجعه سرپایی مبتلایان به کرونا در استان این هفته ۲۷ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: موارد بستری در آی سی یو نیز این هفته افزایش یافت و اکنون ۵۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند که برای ۸۰ درصد این بیمار احتمال مرگ وجود دارد.

فرشیدی با بیان اینکه ۶ هفته است که شمار فوتی‌های استان ثابت مانده و کاهش نداشته است که این می‌تواند زنگ خطری باشد، اظهار کرد: شهرستان بندرعباس، به همراه جاسک و کیش در وضعیت پر خطری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: نگرانی مهم در استان افزایش سفرهای بین استانی بویژه به بندرعباس است، زیرا تجربه نشان داده با افزایش سفرها، موارد ابتلا به کرونا نیز افزایش می‌یابد.

فرشیدی با اشاره به اینکه باید مسافرت‌های بین شهر و روستا نیز در استان محدود شود تا این زمینه شیوع کرونا نیز کنترل شود، افزود: وضعیت استفاده از ماسک در استان مطلوب است، اما دیگر شیوه نامه‌های بهداشتی مانند پرهیز از تجمعات چه رسمی و چه غیر رسمی در استان کمتر رعایت می‌شود که باید در این زمینه مردم بیشتر مراقب باشند.