فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد به زودی شماره‌های اضطراری و امدادی در پایتخت تجمیع می شود.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین رحیمی در حاشیه همایش ایمنی، امنیت و سلامت که پیش از ظهر امروز در مقر مرکز فاتب برگزار شد، گفت: امروز در همایش دستگاه‌های مختلفی نظیر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، اورژانس تهران، هلال احمر و ... حضور داشتند. این دستگاه‌ها در بسیاری از ماموریت‌ها و به خصوص حوادث در کنار پلیس هستند و هماهنگی خوبی نیز میان ما وجود دارد.

رحیمی درباره درخواست مطرح شده از سوی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای تجمیع شماره‌های اضطراری و امدادی در پایتخت گفت: دربسیاری از کشورهای جهان این اتفاق رخ داده و شماره تلفنی یکسان برای امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه ایجاد شده است. در کشور ما نیز این موضوع دنبال می شود و تا جایی که من اطلاع دارم مقدمات آن فراهم شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه این موضوع بالاخره باید انجام شود، گفت: به عنوان مثال همین حالا هم ما تماس‌هایی با سامانه 110 داریم که شهروندان از قطع شدن گاز یا مشکلاتی که در پی بارش برف و ... ایجاد شده، خبر می‌دهند. حدود نیمی از تماس‌ها با مرکز۱۱۰ ما در تهران ارشادی و هدایتی است و این یعنی موضوع ربطی به پلیس ندارد و جزو فوریتهای انتظامی نیست اما ما به این موارد نیز رسیدگی می کنیم.