سرهنگ نادر مرادی اعلام کرد فعالیت حضوری دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‎ای و زبان‌سراها و کتابخانه‌ها تا پایان هفته ممنوع است.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ درباره محدودیت‌های اعمال شده برای فعالیت صنوف که درپی تشدید شیوع کرونا انجام شده است، گفت: در شرایط فعلی با توجه به مصوبه ستادملی مقابله با کرونا و نیر تاکیدان ستاد استانی مقابله با کرونا، مشاغل، صنوف و اماکن عمومی به چهاردسته تقسیم بندی شده است که طبق آخرین تصمیمات فعالیت صنوف دسته‌های سوم و چهارم فعلا و تا پایان هفته جاری ممنوع است.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ادامه داد: در همین راستا فعالیت حضوری دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‎ای و زبان‌سراها و کتابخانه‌ها ممنوع بوده و می‌توان آن را از طریق غیرحضوری و آنلاین ادامه داد.

مرادی با بیان اینکه مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سالن‌های سینما و تئاتر و مراکز مشابه و موزه ها و باغ موزه ها نیز ممنوع است، تاکید کرد: تالارهای پذیرایی، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی زنانه، باشگاه های ورزشی پر برخورد نظیر کشتی، کاراته، جودو و...، مدارس شبانه روزی، کافه ها، چایخانه‌ها و  قهوه‌خانه‌ها، باغ وحش و شهربازی و مراکز تفریحی آبی و باشگاه های ورزشی سالنی نیز جزو مواردی هستند که فعالیتشان تا پایان هفته ممنوع است.

به گفته معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ، برگزاری مراسم های اجتماعی فرهنگی، مذهبی و همایش ها نیز ممنوع است.

مرادی با بیان اینکه تصمیم گیری در مورد ادامه فعالیت این موارد در هفته آینده بر عهده ستاد مقابله با کرونا خواهد بود، گفت: برای اجرای بهتر این مصوبه و نیز نظارت دقیق‌تر بر اجرای آن مذاکره تلفنی با استانداری، رییس اتاق اصناف تهران و ... انجام شده است.

وی با تشکر از صنوف و اماکنی که اقدام به رعایت و اجرای پروتکل‌ها می‌کنند، گفت: در صورت عدم پیروی از مصوبات و پروتکل‌ها، پلیس اماکن با موارد تخلف برخورد قانونی خواهد کرد، البته بسیاری از صنوف با پلیس همراه بوده و پروتکل‌ها و مصوبات را اجرا می‌کنند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ تاکید کرد: علاوه بر موارد ممنوعیت فعالیت تمامی صنوف در تمام دسته‌بندی های انجام شده باید پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک را رعایت کنند و پلیس بر این مهم نیز نظارت خواهد داشت.