سیما سادات لاری از آغاز اعمال محدودیت‌های کرونایی در ۴۳ شهرستان کشور تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت بیماری در استان لرستان گفت: پس از گذر از خیز جدی بیماری در تیرماه سال جاری از اواخر شهریورماه نمودار موارد ابتلا و بستری در این استان مجددا روند افزایشی داشته و شیب صعودی موارد ابتلا و بستری به شکل نگران‌کننده‌ای در حال امتداد است. هم‌اکنون شهرستان «چگنی» در این استان در وضعیت خطر متوسط بیماری و شهرستان‌های بروجرد و رومشکان در وضعیت هشدار و مابقی ۸ شهرستان استان در وضعیت بیماری قرار دارند که در این بین شهرستان‌های الگودرز، پلدختر، درود و کوهدشت در لیست ۴۳ شهرستان بحرانی کشور هستند.

وی درباره میزان استفاده از ماسک توسط مردم این استان اظهار کرد: استفاده از ماسک در مراکز و اماکن عمومی ۷۵ درصد و در وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری ۶۵ درصد گزارش شده است.

لاری درخصوص میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و سازمان‌های دولتی استان و کمترین میزان رعایت در پاساژها و آرامستان‌ها گزارش شده است.

وی افزود: در هفته گذشته بروز موارد مثبت بستری در استان لرستان حدود ۴۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزارنفر جمعیت گزارش شده است که نرخ بروز در این شاخص با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد همچنین بروز موارد مرگ ناشی ازابتلا به کرونا در استان ۳۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است که میران بروز در این شاخص نیز بالاتر از میانگین کشوری است. در حال حاضر ۳۸۱ بیمار قطعی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان لرستان بستری هستند که ۸۸ نفر از آنان به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس پیشنهاد کمیته امنیتی، اجتماعی، انتظامی ستاد مقابله با کرونا امروز اعمال محدودیت‌های شغلی در ۴۳ شهرستان که وضعیت حاد بیماری را داشتند، اعمال شد و فعالیت مشاغل گروه‌های ۲،۳ و ۴ به مدت یک هفته ممنوع است. همچنین از امروز تا پایان آبان‌ ماه حضور کارکنان دولت، دستگاه‌های اجرایی و نهادها و موسسات عمومی مستقر در استان تهران به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته و مقرر است با بهره‌گیری از روش‌های الکترونیک در ارائه خدمت به شهروندان وقفه‌ای حاصل نشود.

وی در خاتمه تاکید کرد: امیدواریم با نهادینه شدن حس مسئولیت‌ پذیری اجتماعی در مردم عزیز در عمل به توصیه‌های بهداشتی و تقویت و تداوم همکاری بین دستگاهی در اعمال محدودیت‌ها و نظارت لازم بر اجرای درست پروتکل‌های بهداشتی، شاهد توقف روند روبه‌رشد بیماری در کشور باشیم.