محسن حاجی میرزایی درباره کم فروشی در ویدیویی بیان کرد معیار کم فروشی چیست و چگونه بفهمیم که داریم کم فروشی می‌کنیم با نمی‌کنیم؟ ترازوی یک کیلو، یک کیلو و ترازوی نهصد گرم، نهصد گرم است اما اینجا چی؟ معیار خیلی ساده ای است.

به گزارش مرور نیوز، 2 ویدئوی کوتاه در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که بخشی از صحبت های وزیر آموزش و پرورش درباره کم فروشی است. اینکه این دو ویدئو در چه برنامه ای و در نزد چه کسانی و حتی چه زمانی بیان شده، مشخص نیست و باید روابط عمومی این وزارتخانه توضیحات کامل را ارائه کند اما همین صحبت ها با واکنش های مختلفی مواجه شده است.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این ویدئو گفته است: معیار کم فروشی چیست و چگونه بفهمیم که داریم کم فروشی می‌کنیم با نمی‌کنیم؟ ترازوی یک کیلو، یک کیلو و ترازوی نهصد گرم،  نهصد گرم است اما اینجا چی؟ معیار خیلی ساده ای است.

وی ادامه داد: بچه های مردم، امانت دست ما هستند و می خواهیم به آنها خدمت ارائه کنیم. مقایسه کنیم ببینیم خدمتی که ارائه می‌کنیم خودمان را قانع و راضی می‌کند و معیار دوم برای شناخت کم فروشی به اعتقاد من مقایسه با کاری است که باید انجام شود. این کار یک قالب و قاعده‌ای داشته و هدف و اندازه قابل قبولی دارد. آیا اندازه قابل قبول، ارائه می شود؟

حاجی میرزایی افزود: ما در مسؤولیت بسیار خطیر و بزرگی قرار گرفتیم. معنای حقوقی که می گیریم این است که ما این خدمت را کامل ارائه می کنیم. هر کسی که قبول ندارد، نباید پای قرارداد را امضا کند و هر کسی که امضا کرد، یعنی به هیچ عامل دیگری ربط ندارد. فلانی خوب رفتار کرد، فلانی بد رفتار کرد. حقوق ما را دیر دادند، حقوق ما را زود دادند. کم دادند یا زیاد دادند. به فلانی زیاد دادند. یا فلان دستگاه اینجوری است.

وی ادامه داد: هیچ معیار نیست. چون پذیرفتیم. می‌توانیم نپذیریم. کسی ما را مجبور نکرده است. اگر نمی توانیم زیر بار این مأموریت قد علم کنیم، کنار بکشیم.

بعد از انتشار این ویدئوها، وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «خانواده ها گواهند معلمان عزیز در شرایط سخت کرونایی با تلاشی ستودنی، مسؤولیت پذیری و خلاقیت، همه توان خود را برای ارائه آموزش با کیفیت به دانش‌آموزان ‌عزیز به کار می‌گیرند. به احترام این افسران سپاه پیشرفت به پا می‌خیزیم و تمام توانمان را برای بهبود شرایط شغلی آنان به کار می‌گیریم».