وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 99 در وضعیت سالم قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز دوشنبه 12 آبان 99 با شاخص 99 در وضعیت سالم قرار دارد و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 94 همچنان در شرایط سالم قرار داشته است.

 بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز دوشنبه ( 12 آبان 99) با سکون جو طی ساعات گذشته همراه با آغاز تردد خودروها و افزایش غلظت ذرات معلق، در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. 

در طی روز با کاهش نسبی پایداری تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، بااین‌حال در شامگاه دوشنبه با افزایش ترافیک و درنتیجه تجمع ذرات معلق، انتظار می‌رود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. 

تضعیف پایداری جوی و افزایش نسبی تندی باد تا نخستین ساعات روز سه‌شنبه (13 آبان 99) تا حدودی سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد و با کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، پیش‌بینی می‌شود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد. 

در طی روز با رشد ناپایداری جوی و گاهی رشد ابر در برخی ساعات بعدازظهر احتمال می‌رود از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود. در اواخر وقت سه‌شنبه نیز با افزایش غلظت ذرات معلق ناشی از ترافیک شبانگاهی، کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.