وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 114 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز چهارشنبه 14 آبان 99 با شاخص 114 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 110 همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز چهارشنبه ( ۱۴ آبان ۹۹) با حاکمیت جو پایدار، عدم وزش باد و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و نیز با آغاز تردد خودروها، در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. 

در طی روز کاهش نسبی پایداری تا حدودی سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد. در اواخر وقت چهارشنبه با افزایش ترافیک شامگاهی و عدم وزش باد مؤثر، تجمع ذرات معلق پیش‌بینی می‌شود و به ‌تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت، هرچند با افزایش نسبی تندی باد در ساعات پایانی چهارشنبه تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد. 

عدم وزش باد مؤثر در صبح روز پنجشنبه (۱۵ آبان ۹۹) و آغاز تردد خودروها سبب می‌شود در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. 

در طی روز با رشد ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر در برخی ساعات بعدازظهر احتمال می‌رود شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم گردد و شاهد بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق خواهیم بود. با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود، اگرچه نسبت به شب گذشته از شدت کمتری برخوردار خواهد بود.