سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد در هنگام خرید از هرگونه تماس دست با دهان و بینی و چشم‌ها به طور جد خودداری کنید.

به گزارش مرور نیوز، سیما سادات لاری ، گفت: با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا در جهان و عدم کشف دارو و واکسن قطعی برای درمان بیماری تاکنون، لزوم همزیستی هوشمندانه با ویروس کرونا امری اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: توصیه ما به کلیه هموطنان عزیز کشورمان این است که تا حد امکان به صورت مجازی نسبت به خرید کالا و انجام کارهای مورد نظرشان اقدام کنند، افراد مسن و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشارخون دارند از رفتن به مراکز خرید خودداری کنند.

لاری ادامه داد: در صورت نیاز به خرید حضوری به شکل جمعی به خرید نروید، ساعت‌های خلوت و کم تردد را برای خرید انتخاب کنید و از حصور در فروشگاه‌های شلوغ و با سیستم تهویه هوایی نامناسب جدا خودداری کنید. همچنین حتما از ماسک استفاده کنید و نسبت به رعایت اصول فاصله‌گذاری مناسب ۱.۵ تا ۲ متر اقدام کنید.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر عدم لمس نمونه اجناس و کالاها، اظهار کرد: همچنین بهتر است برای پرداخت پول از دستگاه‌های کارتخوان استفاده شود. فراموش نکنید در طول فرایند خرید از هرگونه تماس دست با دهان و بینی و چشم‌ها به طور جد خودداری شود.