عضو شورای شهر تهران در صحن امروز اعلام کرد توقف و تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده‌راه‌ها یکی از معضلات تهران است.

به گزارش مرور نیوز، زهرا صدراعظم نوری ، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده‌راه‌های تهران اظهار داشت: یکی از معضلاتی که در حوزه حمل و نقل ترافیک شهر تهران باعث پایمال شدن حقوق شهروندان شده، توقف و تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده‌راه‌ها و محل‌های غیرمجاز است که این مسأله می‌تواند حوادث ناگواری به همراه داشته باشد.

وی افزود: رسیدگی به موضوع ساماندهی موتورسیکلت‌ها رعایت حقوق و حریم عابرین پیاده است و از ابتدای دوره پنجم شورا در قالب طرح‌ها و بررسی برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری این مسأله مدنظر قرار داشته است. متأسفانه در بسیاری از مناطق پر تردد شاهد تصرف پیاده‌راه‌ها توسط موتورسیکلت‌سواران هستیم که این موضوع حتی مصدومیت شهروندان را به همراه دارد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه کم توجهی به موضوع ساماندهی موتورسیکلت‌سواران سبب جولان آنها شده و به نگرانی عابرین پیاده افزوده است گفت:‌بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 89 طبق ماده 20 همه قوانین و مقررات عمومی مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در مورد موتورسیلکت‌ها نیز جاری است و حرکت در پیاده‌راه‌ها ایجاد عمدی صدای حمل بار، حرکت نمایشی و پارک آنها در محل نامناسب از جمله مصادیق تخلف است و مأمورین راهنمایی و رانندگی موظف برخورد با آنها هستند.

نوری تصریح کرد: از پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درخواست داریم که تمهیدات لازم را طبق قانون در مورد موتورسیکلت‌‌سواران اتخاد کنند همچنین به  معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تذکر می‌دهم  چراکه اقدامات لازم به منظور ایجاد موانع فیزیکی را به اندازه کافی انجام نگرفته و باید اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد و گزارش آن به شورای شهر ارائه شود.