رئیس جمعیت هلال احمر، گفت: هر جا که مردم حضور داشته باشند جمعیت هلال احمر نیز برای خدمت رسانی حاضر است.

به گزارش مرور نیوز، سید امیر محسن ضیائی در دیدار با آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان اینکه حضور در شهر مقدس قم به دو منظور دیدار با شما و شرکت در کنفرانس بین المللی حقوق بشر دوستانه صورت گرفته، اظهار کرد: این کنفرانس با همکاری جمعیت هلال احمر و کمیته بین المللی صلیب سرخ و با حضور اندیشمندان ۲۰ کشور جهان، امروز و فردا در شهر قم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه صاحبنظران در این نشست به بحث درباره حقوق بین الملل بشردوستانه و ارتباط آن با آیات قرآن کریم و احادیث و روایات اسلامی می پردازند، تاکید کرد: در دین مقدس اسلام زمینه حقوق بشر وجود دارد و تمام حقوق مربوط به انسان، محیط زیست و حتی حیوانات نیز در جنگ مورد توجه و تاکید اسلام قرار گرفته و همین مسئله باعث شگفتی بسیاری از اندیشمندان سراسر دنیا که در زمینه حقوق بشر فعالیت می کنند، شده است.

سه ماموریت بزرگ هلال احمر در ایام اربعین

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به خدمات هلال احمر ایران در ایام اربعین چه در داخل کشور و چه در کشور عراق اذعان کرد: افتخار هلال احمر، حضور در عملیات ها و اجتماعات بزرگ انسانی است و هر جا که مردم حضور داشته باشند جمعیت هلال احمر نیز برای خدمت رسانی حاضر است.

ضیائی تصریح کرد: در اربعین امسال که کارنامه پرافتخار دیگری برای هلال احمر رقم خورد، سه ماموریت مهم بر عهده هلال احمر بود؛ ماموریت بزرگ امدادی در داخل کشور، ماموریت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور عراق و همچنین ماموریت امدادرسانی در زمان بحران های احتمالی و به همین منظور حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نیروی عملیاتی به کشور عراق اعزام شد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در ایام اربعین امسال بیش از ۷۰ تن دارو به کشور عراق منتقل کرد، گفت: انتقال داروها با مجوز نخست وزیر عراق و به صورت زمینی انجام شد.

اجرای موفق طرح ملی امداد و نجات اربعین و همسفران خورشید

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: همچنین در خاک ایران ۳ قرارگاه مرزی مستقر شد و با حضور ۵ بالگرد امدادی و برپایی اردوگاه اسکان اضطراری به استعداد ۵۰۰ چادر برای اسکان ۲۰ هزار نفر، خدمات رسانی به زائران پیاده به خوبی انجام شد.

ضیائی با اشاره به اینکه ۸۰ پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر به شکل مستقیم در ایام اربعین در حال خدمت رسانی به زائران پیاده امام حسین (ع) بودند، اظهار کرد: به علاه دیگر پایگاه های جمعیت نیز به صورت آماده باش در خدمت زائران بوده و در واقع جمعیت هلال احمر از داخل کشور و تا بین الحرمین در کنار مردم حضور داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به برگزاری موفق طرح بزرگ همسفران خورشید در ایام آخر ماه صفر و به منظور خدمت رسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) نیز گفت: این خدمات رسانی را به مثابه یک توفیق بزرگ برای هلال احمر می بینیم و مطمئن هستیم که خدمت بدون چشمداشت و مخلصانه هلال احمری ها، دستگیر ما خواهد بود و امیدواریم این خدمات مرضی خداوند متعال قرار گیرد.