علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر ماه خبر داد و گفت: دورهمی خانوادگی سبب افزایش ورودی بیمارستان‌ها می شود.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره محدودیت‌های جدید که قرار است از اول آذر اعمال شود، اظهار کرد: تمام تصمیمات با رعایت پروتکل‌ها و کاهش تجمعات می‌تواند به کاهش شیوع بیماری کمک کند، اما وقتی دورهمی خانوادگی، سفر‌ها و تجمعات شکل می‌گیرد، ورودی بیمارستان‌ها بالا می‌رود؛ به حدی که ممکن است شرایط قابل کنترل نباشید و در این شرایط اعمال محدودیت‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

او گفت: سه هفته پیش ۴۳ شهرستان و بعد ۴۶ شهرستان اعمال محدودیت های کرونایی شدید شدند و طرحی جامع، هوشمند و پویا تدوین شده و بر ساس آمار بستری‌ها در شهرستان‌ها سطح هشدار تعیین شده است. سطح هشدار سه برای شهر‌های قرمز، سطح هشدار ۲ برای شهرهای نارنجی و سطح هشدار یک برای شهر‌ها و شهرستان‌های زرد هستند و متناسب با وضعیت محدودیت اعمال می‌شود و ۲ هفته برای ارزیابی اعمال محدودیت زمان نیاز داریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: اگر مردم در شهرستان با وضعیت قرمز وضعیت را رعایت کنند، محدودیت‌ها برداشته و تاکید خواهد شد که هدف اصلی تعطیلی کسب و کار مردم نیست، اما  مجبور هستیم که کاهش اعمال محدودیت کنیم.