معاون کل وزیر بهداشت از نحوه اجرای طرح سفر هوشمند (سفر همراه با پروتکل های بهداشتی) مطرح شده توسط وزارت میراث فرهنگی انتقاد کرد.

به گزارش مرور نیوز، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مصاحبه تلویزیونی که امروز از شبکه خبر پخش شد، درباره مصاحبه علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و پیشنهاد سفر با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی با انتقاد از این طرح بیان کرد: من مصاحبه آقای وزیر را دیدم. ما می گوئیم هر نوع تجمعی خلاف پروتکل هست. هر تجمع بالای ۱۵ نفر باید منع شود سفر هم همین طور است هر سفری احتمال ابتلاء به بیماری را بالا می برود. مگر اتوبوس‌های ما تهویه دارند؟ اگر یک نفر مبتلا در این اتوبوس باشد بقیه را نیز بیمار می‌کند.

وی گفت: ما چه سفر هوشمندی داشته باشیم و یا برنامه ریزی کنیم باز هم اگر یک نفر در آن هواپیما و یا اتوبوس باشد همه را مبتلا می‌کند. بالاخره همه از یک در پیاده می‌شوند به یک سرویس بهداشتی بین راهی می‌روند و یا از یک رستوران و صابون استفاده می‌کنند همه افراد هم برای مسیرهایی سوار اتوبوس می‌شوند که مدت زمان مسافرت با آن بیشتر از چهار ساعت است. در زمان حضور در اتوبوس بالاخره فرد، ماسک را در می‌آورد، آبی و یا غذایی بخورد. یا اینکه خسته می‌شود. شنیدم یکی از دوستان می‌گفت در زمان کرونا افرادی هستند که در هواپیما تخمه هم می‌شکنند!

حریرچی بیان کرد: ما می‌دانیم که محور توسعه خیلی از استان‌ها گردشگری است حتی می‌دانیم که هتل‌ها آسیب دیده‌اند و وام‌هایی که گرفته‌اند را باید برگردانند ولی وقتی شرایط این طور هست باید به فکر سلامتی باشیم. اگر کرونا از بین نرود اقتصاد هم اوضاع خوبی نخواهد داشت.