عضو شورای شهر تهران در صحن علنی به حناچی به دلیل عدم تکمیل فاز سوم توسعه بوستان نهج‌البلاغه تذکر داد.

به گزارش مرور نیوز، سید آرش حسینی میلانی در صحن امروز شورای شهر درباره تکمیل نشدن فاز سوم توسعه بوستان نهج‌البلاغه به حناچی شهردار پایتخت تذکر داد و اظهار داشت: تکمیل فاز سوم توسعه بوستان نهج‌البلاغه با بیش از 16 هکتار، در حدفاصل پژوهشگاه نیرو و بزرگراه آیت‌الله هاشمی در نظر گرفته شده که با تأخیری 6 ساله مواجه شده است.

وی افزود: به دلیل این تأخیر مشکلات زیادی مانند تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در دامنه‌های غربی، عدم تعیین تکلیف معارضین، درخت‌زدایی در عرصه‌ای به وسعت دو هکتار و ایجاد فضای بی‌دفاع شهری در این محدوده به وجود آمده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به ضرورت ساماندهی و احیای روددره‌های شهر تهران مطابق با ماده 60 برنامه سوم توسعه به شهردار تهران تذکر می‌دهم در کوتاه‌مدت اقدامات لازم را جهت صیانت از درختان و ساماندهی منظر در محدوده ذکر شده اقدام کنند.

میلانی خاطرنشان کرد:‌همچنین شهرداری تهران باید تدابیر لازم را جهت بازنگری در طرح توسعه با رویکرد اکولوژیکی با تکمیل سریع فاز سوم بوستان نهج‌البلاغه را در دستور کار خود قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط کرونایی کشور در پایتخت گفت: امیدوار هستم در روزهای سخت کرونایی کادر درمان تاب‌آوری لازم را داشته باشند و صدای آنها شنیده شود چرا که زیر فشار شدیدی به لحاظ روحی و روانی قرار دارند.