مدیر مرکز مدیریت راه های کشور خبر داد: آزادراه کرج -قزوین به عنوان پرترددترین جاده در شبانه روز گذشته معرفی شده است.

به گزارش مرور نیوز، علی اکبر آشوری در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌ها‌، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات‌ کسب شده از دوربین‌های نظارت تصویری و بیش از 2250 دستگاه سامانه ترددشمار برخط، در حال حاضر اغلب جاده‌های کشور باز است و تردد در آن‌ها به روال عادی جریان دارد.

* ترافیک نیمه سنگین در محور هراز

وی با اشاره به بروز ترافیک نیمه سنگین در محور هراز مسیر جنوب به شمال محدوده سه راهی چلاو، از تردد روان در محورهای فیروزکوه و کندوان، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت در مسیر رفت و برگشت خبر داد.

* ترافیک در آزادراه تهران-کرج-قزوین و بالعکس

مدیر مرکز مدیریت راه های کشور با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک در آزادراه تهران-کرج-قزوین حدفاصل پل فردیس تا ساسانی سنگین است، از بروز ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران محدوده مهرویلا و حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس خبر داد.

* بارش باران در 4 جاده تهران-شمال

آشوری با بیان اینکه در محورهای کندوان، هراز، فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت بارش باران و مه گرفتگی در ارتفاعات داریم، از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های اردبیل، سمنان، زنجان، گلستان و خراسان رضوی خبر داد.

وی همچنین از بارش باران در برخی از محورهای استان های مرکزی، گیلان، مازندران و خراسان شمالی خبر داد.

* افزایش 9.2 درصدی ترافیک جاده‌ها

مدیر مرکز مدیریت راه ها بیان کرد: کل تردد ثبت شده در شبانه‌روز گذشته در جاده‌ها‌ بر اساس رصد آخرین اطلاعات دریافتی از 2285 دستگاه ترددشمار فعال جاده ای نسبت به روز قبل 9.2 درصد افزایش دارد، در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه ها 16.4 درصد، بیشترین تردد بین ساعات 17 تا 18 و کمترین تردد بین ساعات 3 تا 4 صبح ثبت شد.

‌* آزادراه کرج -قزوین پرترددترین جاده در شبانه روز گذشته

آشوری اظهار کرد: بیشترین تردد‌ در شبانه‌روز گذشته در آزادراه کرج-قزوین ثبت شد و پس از آن آزادراه‌ کرج-تهران و آزادراه‌ تهران-کرج پرترددترین جاده کشور بود.

* ‌انسداد 6 جاده به دلیل نبود ایمنی

وی گفت: در حال حاضر 6 جاده شامل محور فرعی سی سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، محور‌‌ خرم‌آباد - پلدختر، جاده قزوین - همدان در کیلومتر 110، جاده شمشک-دیزین، جاده شهداد - نهبندان و جاده رامیان-اولنگ-شاهرود،  به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.