ثبت نام ثبت ‌نام آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ از تاریخ ۱۶ آذر ۹۹ تا ۲۳ آذرماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش در آزمون ورودی انجام می شود.

به گزارش مرور نیوز، متقاضیان ثبت ‌نام و شرکت در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ می‌توانند از تاریخ ۱۶ آذر ۹۹ تا ۲۳ آذرماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش در آزمون ورودی ثبت نام کنند.

پذیرش دانشجو بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» مصوب ۱۸ اسفند سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی و همچنین آئین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و پذیرش آزمون مذکور که در زمان ثبت‌نام (آذرماه سال ۱۳۹۹) توسط این سازمان منتشر می‌شود، صورت خواهد گرفت.

همه دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام که همزمان با شروع ثبت‌نام اعلام می شود، در این آزمون شرکت کنند.

پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) رشته‌های دوره روزانه سال ۱۳۹۹ چه در دانشگاه محل قبولی ثبت‌نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه ثبت‌نام و شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ را نخواهند داشت.

هر متقاضی علاوه بر رشته امتحانی اصلی، در صورت داشتن شرایط (طبق مندرجات دفترچه راهنما که در زمان ثبت‌نام منتشر می‌گردد) می‌تواند در یکی از رشته‌های امتحانی شناور که (در جدول رشته‌های امتحانی با علامت * مشخص شده)، به عنوان رشته امتحانی دوم ثبت‌نام کند.

مجموعه‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.