علی اللهیار ترکمن صبح امروز نحوه فعالیت کارکنان اداری آموزش و پرورش در محدودیت های کرونایی را تشریح کرد.

به گزارش مرور نیوز، علی اللهیار ترکمن با بیان اینکه ملاک آموزش و پرورش برای حضور کارکنان ستادی همان بخش نامه  ۲۷ آبان ماه جاری سازمان اداری و استخدامی کشوری است، گفت: بر اساس مفاد این بخشنامه عمل می‌کنیم چراکه ستاد ملی کرونا بالاترین مرجع سیاست گذاری و برنامه ریزی در شرایط کرونایی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه، این بخشنامه برای کارکنان اداری است و شامل حوزه آموزشی وزارت آموزش و پرورش نمی‌شود، گفت: در این بخشنامه به صراحت نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی و ادارات مرکز، استان و شهرستان در شرایط سه گانه زرد، نارنجی و قرمز مشخص شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: البته در این مدت مدیران مدارس باید بر روند ارایه خدمات آموزش مجازی و اطمینان از استمرار آن در بستر فضای مجازی اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: شرایط حضور کارکنان ستادی وزارت آموزش و پرورش در ادارات مربوطه نیز تفاوتی با سایر ادارات و دستگاه‌های دولتی نخواهد داشت و بر اساس بخشنامه ابلاغی سازمان اداری و استخدامی کشوری عمل خواهد شد.

ترکمن با اشاره به بند ۳-۳ بخش نامه شماره ۳۷۴۸۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشوری در خصوص نحوه حضور کارکنان دولت در دو هفته آتی در محل کار تصریح کرد: بر این اساس حضور کارکنان ستادی آموزش و پرورش در مناطق زرد شامل کلیه کارکنان، در مناطق نارنجی حضور ۵۰ درصدی کارکنان و در مناطق قرمز حضور حداکثر یک سوم کارکنان خواهد بود.

وی در خصوص نحوه حضور کارکنان ستادی آموزش و پرورش استان تهران نیز اظهار کرد: کارکنان اداری آموزش و پرورش استان و شهرستان‌های استان تهران مادامی که در وضعیت قرمز باشند، حضور یک سومی کارکنان را در محل کار خود خواهند داشت.

ترکمن همچنین افزود: برای جلوگیری از ورود هرگونه لطمه به وظایف و ماموریت‌های ستادی وزارت آموزش و پرورش و مطابق با بند ۶ این بخشنامه، در مناطق برخوردار از زیرساخت‌های مناسب از خدمات دورکاری کارکنان ستادی آموزش و پرورش بهره‌مند خواهیم شد.

 وزیر آموزش و پرورش روز چهارشنبه در خصوص نحوه فعالیت بخش آموزشی این وزارتخانه در طول دو هفته آینده اعلام کرد طبق مصوبه ستاد ملی کرونا همه مدارس مناطق قرمز در همه مقاطع تحصیلی در دو هفته آینده تعطیل خواهد بود.

طبق اعلام ستاد ملی کرونا، تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از اول آذرماه در ۲۵ شهر کشور ممنوع است.

همچنین همه کلانشهرها جزو این ۲۵ شهر هستند. در این وضعیت همه مشاغل تعطیل است به جز مشاغل سطح یک که تامین کننده مایحتاج مردم است. در حوزه اداری هم حداکثر یک سوم کارکنان حق حضور دارند.

همچنین نحوه فعالیت مدارس و ادارات آموزش و پرورش با توجه به محدودیت‌های کرونایی طی بخشنامه‌ای از سوی معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در این بخشنامه آمده است: وضعیت «زرد»، «نارنجی» و «قرمز» از نظر فراگیری و شیوع ویروس کووید ۱۹ بر اساس ضوابط مصوب ستاد ملی مدیریت کرونا به صورت هفتگی توسط وزارت بهداشت برای هر یک از شهرها اعلام می شود.

تمام ادارات موظفند ارائه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری را در دستور کار خود قرار دهند و زمینه دسترسی شهروندان به سامانه های ارائه خدمات را به صورت فراگیر و در اسرع وقت فراهم و زیرساخت های لازم برای انجام دورکاری را ایجاد کنند.

در شهرهای دارای وضعیت «زرد» ارائه خدمات با حضور دوسوم کارکنان و در شهرهای دارای وضعیت «نارنجی» با حضور پنجاه درصد کارکنان و در شهرهای با وضعیت «قرمز» با حضور حداکثر یک سوم کارکنان انجام خواهد شد.            

در شهرهای وضعیت قرمز، تمام مراکز آموزشی به طور کامل تعطیل و تمام کلاس های درس به صورت مجازی برگزار می‌شود. ضمنا کارکنانی که برای حفاظت فیزیکی و حفاظت تأسیسات و سامانه های الکترونیکی، حضور آنها ضروری است در محل کار حضور خواهند داشت و حفاظت از اماکن، ساختمان‌های اداری و نگهداری تأسیسات برای جلوگیری از حوادث احتمالی در اولویت خواهد بود.

تمام مأموریت های اداری غیرضرور در وضعیت های سه گانه لغو و مأموریت های ضروری استانی صرفاً با مجوز بالاترین مقام مجاز استان و مأموریت های در سطح ملی، صرفا با تأیید بالاترین مقام دستگاه مجاز است.

برگزاری جلسات حتی المقدور به صورت ویدئوکنفرانس و جلسات حضوری با رعایت پروتکل ها و حداکثر مطابق تعداد اعلام شده و ظرفیت سالن‎ها برگزار شود.