رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه اکثر محورهای مواصلاتی کشور لغزنده است به رانندگان هشدار داد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: در حال حاضر و برابر گزارش اعلام شده از سوی مراکز کنترل ترافیک سراسر کشور شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، سمنان، همدان، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان غربی هستیم.

وی ادامه داد: همچنین در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، اصفهان، مرکزی و قم نیز بارش باران گزارش شده است که در این خصوص لازم است رانندگان حتما نکاتی را مدنظر قرار دهند، اول وضعیت خودرو است که حتما باید به امکانات مخصوص فصل سرما نظیر زنجیر چرخ، داشتن بخاری و ... مجهز باشد و دوم هم رعایت نکات ایمنی در رانندگی است، یعنی رانندگی با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مناسب و استاندارد شرایط بارندگی.

به گفته رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ، در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و آزادراه های تهران - شمال و قزوین - رشت بارش برف و باران گزارش شده است.

شیرانی درباره وضعیت ترافیکی محورهای کشور نیز گفت: در محورهای شمالی و نیز اکثر محورهای کشور تردد به آرامی در حال انجام است و مشکل ترافیکی خاصی نداریم، اما در آزادراه قزوین - کرج - تهران در محدوده‌های کردان و حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک و محدوده های گرمدره و وردآورد و نیز محور شهریار - تهران در محدوده شهرقدس ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

وی از انسداد محور فرعی گنج نامه - تویسرکان در استان همدان نیز خبر داد و گفت: از حوالی ساعت هشت صبح امروز این محور به دلیل بارش برف مسدود می باشد و تردد از محور جایگزین همدان - جوکار - تویسرکان و همدان - اسدآباد - تویسرکان انجام می‌شود.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره میزان تردد در جاده‌ها نیز گفت:حجم تردد در جاده ها کاهش داشته است، اما آمار دقیق و عددی آن را باید پس از بررسی نهایی و پایان روز منتشر کرد.