سازمان هواشناسی نسبت به تدام بارش ها در برخی استان های کشور هشدار نارنجی رنگی را صادر کرد.

به گزارش مرور نیوز، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: از اواخر وقت شنبه (اول آذرماه) تا اواخر وقت فردا (۲ آذرماه) بارش باران ، وقوع رعد و برق و گاهی بارش برف و وزش باد دراستان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، بوشهر، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب و سیلاب، آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، درارتفاعات و شمال شرق بارش برف و در مناطق جنوبی گاهی وقوع رعد وبرق واحتمال بارش تگرگ دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و راه آب‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و سازمان‌های آب منطقه‌ای جهت اتخاذ تمهیدات لازم به منظور جلوگیری ازبروز خسارات احتمالی و پرهیز از صعود به ارتفاعات توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگی نسبت به بارش باران گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد، برف از صبح یکشنبه (۲ آذرماه) تا اواخر وقت سه‌شنبه (۴ آذرماه) هشدار داد. این وضعیت جوی فردا (۲ آذرماه) برای استان‌های کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خوزستان شمال فارس، اصفهان و گلستان، دوشنبه (۳ آذرماه) برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شرق هرمزگان و جنوب کرمان و سه‌شنبه (۴ آذرماه) برای استان‌های گیلان، مازندران، شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال برخورد صاعقه در استان‌های جنوبی، بارش برف در مناطق کوهستانی و احتمال کاهش دید در عبور از گردنه‌ها وجود دارد بنابراین نسبت به کاهش تردد غیر ضروری، احتیاط در صعود به ارتفاعات و تجهیز خودروها به وسایل زمستانی هنگام عبور از مناطق کوهستانی توصیه می‌شود.

 در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ نیز به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.