سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی ناجا اعلام کرد: سرقت وسایل نقلیه به دلیل برخی ویژگی ها نسبت به دیگر سرقت ها، همواره در کانون توجه سارقان است.

به گزارش مرور نیوز، سردار محمد قنبری با اشاره به هدفگذاری پلیس آگاهی ناجا برای تشدید مبارزه با سرقت وسایل نقلیه اظهارکرد: این طرح با هدف شناسایی و دستگیری سارقان حرفه ای و ارتقای ضریب احساس امنیت اجتماعی در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: از مجموع ۹۱۴ فقره کشف سرقت های وسایل نقلیه، ۵۶۷ فقره مربوط به سرقت لوازم، قطعات و محتویات خودرو، ۲۰۱ فقره سرقت خودرو و ۱۴۶ فقره مربوط به  سرقت موتورسیکلت بوده است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: در طول مدت اجرای طرح، ۱۱۳ دستگاه خودرو که دارای دستور قضایی و کیفری بوده اند نیز توقیف و تحویل مراجع قضائی شده اند.

وی اضافه کرد: انجام اقدامات مقابله ای در برخورد با سارقان خودرو و خریداران اموال مسروقه با استفاده از تمام توان و امکانات موجود و مشارکت سایر رده های تخصصی در سراسر کشور در دستور کار پلیس آگاهی ناجا است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس قنبری در پایان با بیان اینکه سرقت وسایل نقلیه به دلیل برخی ویژگی ها نسبت به دیگر سرقت ها، همواره در کانون توجه سارقان است، خاطرنشان کرد: پایین بودن ضرایب ایمنی برخی وسایل نقلیه در مقابل سرقت، کمبود پارکینگ در سطح شهرها، کم توجهی مالباختگان در حفظ و نگهداری صحیح و عدم رعایت موارد ایمنی هنگام ترک خودرو را می توان از جمله عوامل گرایش سارقان به سرقت نام برد.