سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حادثه گازگرفتگی دریک ساختمان پنج طبقه در شرق تهران خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حادثه گازگرفتگی دریک ساختمان پنج طبقه و ١۵ واحدی خبر داد و در این باره گفت: ساعت ۵:١٠ دقیقه روز جاری یک مورد حادثه گازگرفتگی در خیابان نیروی هوایی خیابان گلپایگانی به سامانه ١٢۵سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله در پی آن ایستگاه شماره ۶٠ به محل اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه ١۵ واحدی بود که در آن نشت گاز مونوکسید کربن اعلام شده بود. ساکنان علایمی مثل سردرد و سرگیجه داشتند.

ملکی اظهار کرد: در پنج واحد از این ساختمان که روی یکدیگر واقع شده بودند این علایم مشاهده می شد و مشخص بود که مسیر دودکش ها عامل انتشار این گاز است. در ابتدا هفت نفر که علایم مسمومیت داشتند به فضای باز منتقل و به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

وی ادامه‌داد: بررسی کارشناسان آتش نشانی مشخص کرد که در قسمت موتورخانه که در طبقه همکف واقع شده بود نقص در قسمت دودکش در قسمت پشت بام باعث انتشار مونوکسید کربن شده بود. ظاهراً روز گذشته فردی را برای سرویس قسمت موتورخانه آورده بودند که به گفته حاضران این فرد دهانه دودکش را عوض کرده بوده که همین موضوع باعث جلوگیری از خروج آلاینده ها شده‌بود.

ملکی گفت: با بررسی که آتش نشانان انجام دادند میزان گاز موجود در برخی از واحد ها بسیار بیشتر از حد مجاز بود. از روز گذشته چند بار ساکنان این علایم را تجربه کرده بودند و حتی نیرو های اورژانس به محل مراجعه کرده بودند اما متوجه نشده بودند که به علت نشت گاز است.

وی افزود: با حضور آتش نشانان این مسئله بررسی  شد و خوشبختانه حادثه منجر به خسارت جانی نشد.