وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 106 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز چهارشنبه 5 آذر 99 با شاخص 106 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 113 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

 بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز چهارشنبه (5 آذر ۹۹) با عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همراه با آغاز تردد خودروها، آسمان بیشتر مناطق غبارآلود و کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود. 

تداوم این شرایط جوی در طی روز سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. در اواخر وقت چهارشنبه با افزایش ترافیک شامگاهی و عدم وزش باد مؤثر، تجمع ذرات معلق در بیشتر مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود و به ‌تبع آن کیفیت هوا در وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و عدم وزش باد مؤثر در صبح روز پنجشنبه (6 آذر ۹۹) و آغاز تردد خودروها سبب می‌شود در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. 

در طی روز با افزایش ناپایداری جوی، رشد ابرناکی و احتمال بارش باران احتمال می‌رود شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم گردد و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود. 

همچنین پیش‌بینی می‌شود افزایش نسبی تندی باد در شامگاه پنجشنبه و تداوم ناپایداری جوی همراه با بارش باران سبب خواهد شد با وجود افزایش ترافیک در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.