وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 139 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز پنج شنبه 6 آذر 99 با شاخص 139 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 115 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از آن است که در صبح روز پنجشنبه ( 6 آذر ۹۹) با عدم وزش باد و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همراه با آغاز تردد خودروها، در بیشتر مناطق آسمان غبارآلود و کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد بود.

به‌تدریج با افزایش نسبی تندی باد و افزایش میزان ناپایداری جوی همراه با رشد ابر و احتمال بارش پراکنده در طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت پنجشنبه و وزش باد مؤثر، پیش‌بینی می‌شود با وجود افزایش ترافیک شامگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار بگیرد.

در صبح روز جمعه (7 آذر ۹۹) با وجود کاهش ترافیک صبحگاهی در روز تعطیل، عدم وزش باد مؤثر سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد خواهد شد. در طی روز با افزایش تندی باد شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا فراهم خواهد شد.

شایان‌ذکر است در اواخر وقت جمعه با افزایش ترافیک شامگاهی و عدم وزش باد مؤثر، افزایش غلظت ذرات معلق و درنتیجه برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.