آیت الله رییسی با اشاره به اینکه شهید فخری زاده، با علم و دانش در مسیر تولید قدرت و امنیت برای کشور حرکت کرد گفت: وی افتخاری برای ملت ایران و ملت‌های منطقه و همه اندیشمندان جهان اسلام است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، آیت الله رییسی ساعتی پیش با حضور در معراج شهدای تهران با پیکر مطهر شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان که روز گذشته در یک حادثه تروریستی به شهادت رسید، وداع کرد.

رییس قوه قضاییه در دیدار با خانواده این شهید گرانقدر گفت: کشوری که امنیت قوی، اقتصادی قوی و فناوری قوی داشته باشد قدرتمند است و آقای فخری زاده، با علم و دانش در مسیر تولید قدرت و امنیت برای کشور حرکت کرد.

آیت الله رییسی از آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به عنوان یزیدیان زمان یاد کرد و دلیل خشم آن‌ها از فخری زاده را آن دانست که به عنوان سرباز گمنام امام زمان (عج) برای ایران اسلامی و منطقه تولید قدرت کرده است.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه ایران قوی با دستان توانای سردارانی، چون فخری زاده شکل گرفته، تصریح کرد: شهید فخری زاده افتخاری برای ملت ایران و ملت‌های منطقه و همه اندیشمندان جهان اسلام است.

آیت الله رییسی افزود: کسانی که شهید فخری زاده را ترور کردند، مخالف علم و دانش هستند و تاب دیدن اقتدار ایران اسلامی را ندارند.

رییس قوه قضاییه در عین حال خاطر نشان کرد که سلیمانی‌ها و فخری زاده‌ها با تولید قدرت و امنیت در منطقه، نگذاشتند دشمنان این مرز و بوم به هدف شوم خود برسند.

آیت الله رییسی این نکته را هم متذکر شد که به برکت خون مطهر شهید فخری زاده، حرکت علم و فناوری و پیشرفت کشورمان متوقف نمی‌شود بلکه فخری زاده‌ها در راهند و خواب راحت را از چشم دشمنان خواهند گرفت.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه خون‌های متصل به خون مطهر سیدالشهدا (ع) جاودان خواهند ماند، گفت: خونخواه همه کسانی که در مسیر دفاع از دین خدا و ارزش‌ها حرکت می‌کنند و شهید می‌شوند، خود خداوند است.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه نظام سلطه رو به افول می‌رود، گفت که خون شهیدان سلیمانی و فخری زاده به این افول کمک می‌کند و هر چه زودتر شاهد تحقق این اتفاق خواهیم بود.

آیت الله رییسی بیا بیان این که همه ما در معرض آزمون الهی قرار داریم اظهار داشت: دانشمند شهید فخری زاده از این امتحان الهی پیروز و سربلند بیرون آمد و نام او به عنوان یک دانشمند مسلمان انقلابی و متعهد و ولایی که به کشور و نظام و ملت است و از جان خود گذشت، در تمام قرون و اعصار خواهد درخشید.

رییس قوه قضاییه در پایان با آرزوی صبر و شکیبایی برای خانواده شهید فخری زاده، یادگاران این شهید بزرگوار را پرچم شهید فخری زاده و نماد عزت و اقتدار و سربلندی نظام اسلامی دانست.