رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران ظهر امروز از دستگیری کلاهبردار جدید فضای سایبری توسط پلیس فتا خبر داد.

به گزارش مرور  نیوز، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که وعده پرداخت ماهیانه 100 میلیون ریال به ازای اندک سرمایه به کاربران فضای مجازی داده بود.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح این خبر اظهار داشت: یکی از شهروندان با در دست داشتن پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت که با فردی در فضای مجازی آشنا شد که مدعی بود با کمترین سرمایه گذاری در بورس می تواند ماهیانه بیش از 10 میلیون تومان سودآوری در بازار سهام بورس داشته باشد ولی با واریز سرمایه خود به شماره حسابی که اعلام کرده بود، نه تنها سودآوری نداشته بلکه دیگر پاسخ گوی تماس تلفنی هم نیست.

وی گفت: بعد از ارجاع پرونده به پلیس فتا،  بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و در تحقیقات اولیه مشخص شد متهم در فضای مجازی به تبلیغ سودآوری فراوان با اندک سرمایه می پردازد.

رئیس پلیس فتا بیان داشت: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی هویت واقعی متهم وشناسایی مخفیگاه وی در دستور کار قرار گرفت و با هماهنگی قضایی متهم در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس فتا انتقال یافت؛ متهم در بازجویی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف کرد و با تکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا به کاربران فضای مجازی هشدار داد: افراد سودجو و کلاهبردار از هر شیوه‌ای برای رسیدن به مقاصد شوم خود و فریب افراد استفاده می‌کنند که تبلیغات فریبنده و غیرمعقول از مهمترین این موارد است.