صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از سمت جنوب غرب به کشور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، صادق ضیاییان اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی از ظهر امروز (۱۱ آذر) سامانه بارشی از سمت جنوب غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، شمال بوشهر و غرب خلیج فارس سبب بارش باران، گاهی رعد و برق، در برخی مناطق بارش تگرگ، در ارتفاعات بارش برف و در اواخر وقت در نواحی مرکزی کشور سبب بارش پراکنده می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا (۱۲ آذر) فعالیت این سامانه بارشی تشدید می‌شود، گفت: از این رو این سامانه علاوه بر این نواحی در استان‌های لرستان، ایلام، همدان، برخی نقاط استان کرمانشاه، مرکزی، اصفهان و قم نیز فعال خواهد بود و در برخی نقاط از استان‌های سمنان، خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکز بارش پراکنده را به‌دنبال دارد.

به گفته ضیاییان شدت بارش فردا (۱۲ آذر) در شمال و شرق خوزستان، لرستان و نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی روز پنجشنبه (۱۳ آذر) در غرب، جنوب‌ غرب، استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و نواحی مرکزی کشور و شمال شرق نیز بارش رخ می‌دهد.

وی افزود: طی روز جمعه (۱۴ آذر) در غرب خلیج فارس، بوشهر، برخی مناطق خوزستان، فارس و غرب کرمان، غرب دریای خزر و غرب گیلان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت همچنین در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف دور از انتظار نیست.

ضیاییان همچنین گفت: طی روز شنبه (۱۵ آذر) علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز غربی شاهد بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر شاهد بارش برف خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ آذر) نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی، به‌تدریج ابری با احتمال بارش پراکنده و با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۱۳ آذر) نیز نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی، به‌تدریج ابری و با احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.