شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز اعلام کرد: تعداد مرگ و بستری ناشی از کرونا در مناطق دارای آلودگی هوا بیشتر است.

به گزارش مرور نیوز، شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره وضعیت حمل و نقل عمومی در شهرداری تهران اظهار داشت: حناچی در نامه‌ای به رهبر انقلاب تأکید کرد کمک به توسعه حمل و نقل عمومی یکی از اقدامات ضروری در این شرایط است، لذا من مجدد نیز از دولت درخواست دارم به این موضوع که با جان همه شهروندان سر و کار دارد توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی گفت:‌ پایانه‌های اتوبوسرانی با وجود اینکه نقش عمده‌ای در عملکرد جریان ترافیک دارد، اما عدم مدیریت و بهره‌برداری نادرست از آن، سبب ایجاد منبع آلودگی جدید و به خطر افتادن جان رانندگان و مسافران می‌شود که باید سنجش آلودگی آن به شدت مدنظر باشد و شهرداری با اتخاذ تدابیری در جهت کاهش آلاینده‌ها در این پایانه‌ها اقدام کند.

وی گفت: نتایج ارتباط آلودگی هوا با کرونا نشان داده که افزایش یک میکروگرم در مترمربع در ذرات 2.5 PM با افزایش 7 درصدی مرگ ناشی از کرونا همراه خواهد بود که در مقالات مشابه این مقدار به 8 و 9 درصد افزایش پیدا کرده است.

امانی تصریح کرد: در مطالعه‌ای که به کمک دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه شریف انجام شده نشان می‌دهد در مناطقی که آلودگی از لحاظ ذرات معلق بیشتر بوده، تعداد مرگ و بستری ناشی از کووید 19 نیز بیشتر گزارش شده است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: ‌هر چند این نتایج تاکنون توسط سازمان بهداشت جهانی تأیید نشده، اما نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بود.

وی گفت: براساس مقالات علمی منتشر شده نیز مواجه طولانی مدت با آلاینده‌های هوا در فضای باز باعث التهاب مزمن ریه می‌شود که ممکن است باعث افزایش شدت علائم ناشی از ابتلا به کرونا هم شود.