وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 140در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز چهارشنبه 12 آذر 99 با شاخص 140 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 134 همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات چهارشنبه (12 آذر 99) با افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته، کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. 

در طی روز عدم وزش باد مؤثر سبب تجمع آلاینده‌ها شده و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. در اواخر وقت چهارشنبه افزایش نسبی تندی باد، رشد ابرناکی و احتمال بارش پراکنده تاحدودی سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، بااین وجود با افزایش ترافیک شامگاهی کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد دورازانتظار نخواهد بود.

با کاهش تندی باد تا صبح روز پنج‌شنبه (13 آذر 99) و با آغاز تردد خودروها بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده خواهد شد و به‌تبع آن برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد را شاهد خواهیم بود. 

تداوم این شرایط جوی در طی روز سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی پنجشنبه کیفیت هوا در مناطق پرتردد در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد که ناشی از افزایش ترافیک و عدم وزش باد مؤثر است.