وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 102در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، کیفیت هوای تهران امروز جمعه 14 آذر 99 با شاخص 102 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد. همچنین وضعیت کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص میانگین 123 همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که در صبحگاه روز جمعه (14 آذر 99) با حاکمیت جو پایدار و آرام همراه با انباشت آلاینده‌ها از شب گذشته، کیفیت هوای بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. 

در طی روز با عدم وزش باد مؤثر شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد. همچنین در اواخر وقت جمعه، افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق شده و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر نواحی پرتردد دورازانتظار نخواهد بود. 

عدم وزش باد مؤثر تا صبح روز شنبه (15 آذر 99) همراه با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و در نتیجه پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در برخی مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. 

حاکمیت جو پایدار و آرام در طی روز سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و با افزایش تردد خودروها در ساعات پایانی شنبه بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزوده شده و احتمال می‌رود کیفیت هوای شهر تهران به‌ویژه در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.